راه های موثر و طبیعی برای کوچک کردن سینه ها

داشتن سینه های بزرگ برای برخی از زنان همواره یک مشکل اساسی محسوب می شود. این دست از زنان حتی گاهی برای پیدا کردن لباس مناسب خودشان نیز مشکل دارند. به همین دلیل ممکن است به فکر کوچک کردن سینه به روش های تهاجمی مانند جراحی باشند. قبل از این که این روش ها را امتحان کنید به شما پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مجله پیام سلامت را مطالعه کنید تا از روش های طبیعی و موثر برای کوچک کردن سینه با خبر شوید. درست است که این روش ها در دراز مدت موثر است اما حداقل عوارضی برای بدن شما ندارند.

جالب است بدانید که بزرگ بودن سینه در زنان می تواند مانع بزرگی برای انجام دادن فعالیت هایشان شود. در گزارشی که در مجله Physical Activity & Health به چاپ رسیده است آمده است که بزرگ بودن سینه در طی ورزش می تواند موجب درد، شرم و ایجاد یک مانع باشد. در واقع اکثر زنان به دلیل بزرگی سینه کمتر تمایل دارند که ورزش کنند.

دلیل دیگری که علت تمایل زنان را برای کوچک کردن سینه نشان می دهد، افزایش سایز سینه بعد از سن یائسگی است. مطالعه منتشر شده در مجله Maturitas نشان می دهد که به طور متوسط، ۲۰ درصد از زنان پس از یائسگی به طور ناگهانی تجربه افزایش اندازه پستان را دارند.

پژوهش فوق همچنین نشان داد که افزایش وزن نیز با بزرگ شدن سینه در ارتباط است. بنابراین، کاهش وزن بدن، رژیم غذایی مناسب و ورزش می تواند وزن پستان را کم کند.

البته گاهی بزرگ بودن سینه در کنار داشتن فرم مناسب از نظر جنسی جذابیت ایجاد می کند. اما سینه های بزرگی که افتادگی دارند، شل هستند و فرم خاصی ندارند، می تواند مشکل ساز باشند.

روش های کوچک کردن سینه ها

قبل از این که به راه هاط طبیعی برای کوچک کردن سینه ها اشاره کنیم مهم است که بدانید، شکل و اندازه پستان تا حدود زیادی توسط ژن ها بدن تعیین می شوند. مطالعه منتشر شده در مجله BMC Medical Genetics نشان داد که حدود ۷ عامل ژنتیکی با اندازه پستان در ارتباط است.

به همین دلیل شاید برخی از روش های ذکر شده در ادامه این مطلب برای همه افراد مناسب نباشد.

ورزش برای کاهش اندازه پستان

شکل و اندازه سینه تا حدود زیادی به اندازه چربی در پستان بستگی دارد. بنابراین هر راهی که بتواند میزان توده چربی بدن شما را کم کند، قطعا اندازه سینه را نیز کاهش خواهد داد. یکی از این روش ها، ورزش منظم است. دکتر تراویس ساندرز معتقد است که بخش اعظمی از حجم سینه را چربی تشکیل می دهد. بنابراین کاهش وزن به دلیل کاهش چربی در کل بدن از جمله سینه ها، می تواند سایز سینه را کوچک کند.

ورزش های هوازی

همان طور که گفتیم، ورزش یکی از راه های کوچک کردن سینه ها است. اما میان تمام ورزش ها، بهترین ورزش، ورزش هایی است که موجب افزایش متابولیسم بدن می شوند. بنابراین، ورزش هایی مانند پیاده روی سریع، دویدن و دوچرخه سواری به افزایش برون ده قلبی کمک کرده و برای رسیدن به کاهش وزن مفید هستند.

ورزش های قدرتی

تنها آب کردن چربی سینه نمی تواند موجب شکل گیری و فرم دهی به آن شود. بلکه باید در کنار آب کردن چربی ها کاری کنیم که سینه ها فرم مناسبی داشته باشند. ورزش های قدرتی همان چیزی است که به دنبال آن می گردید. انجام تمرینات قدرتی به شما کمک می کند که عضلات سینه را فرم دهید و اگر افتادگی در سینه وجود داشته باشد، آن را برطرف کنید. ورزش های قدرتی خاص مانند پرس سینه می تواند به شما کمک کند که ماهیچه های قفسه سینه را سفت کرده و با محکم شدن آن ها از نظر ظاهری کوچکتر نیز به نظر برسند.

تغذیه مناسب

بهره گیری از یک رژیم غذایی سالم به شما کمک خواهد کرد که وزنتان را کم کرده و سینه هایتان را کوچکتر از قبل کنید. در واقع، ورزش و بهره گیری از یک رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات یک راه عالی برای حفظ وزن و جلوگیری از افزایش آن است. نوع رژیم غذایی هم مهم است. به توصیه دکتر Michael Dansinger، رژیم غذایی متعادل برای کاهش وزن اهمیت زیادی دارد. اما رژیم غذایی متعادل چیست؟ به گفته این پزشک، رژیم غذایی که در میزان پروتئین، چربی، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی تعادل داشته باشد، جزء رژیم های متعادل محسوب می شود.

هدف استفاده از رژیم غذایی برای کاهش وزن باید مصرف کالری کمتر باشد. بنابراین رژیم غذایی که اتخاذ می کنید باید از رژیم غذایی که قبلا داشته اید، علاوه بر متعادل بودن، کالری کمتری داشته باشد. ضمن این که می توانید از تکنیک های زیر نیز استفاده کنید:

  • بیشتر آب بنوشید.
  • برای صبحانه از پروتئین استفاده کنید.
  • کندتر غذا بخورید.

پوشیدن سوتین های اسپرت و ورزشی

یکی دیگر از روش های کوچک کردن سینه ها، استفاده از سوتین های اسپرت به جای سوتین های فانتزی است. در واقع این سوتین ها نمی توانند سایز سینه شما را تغییر دهند. اما می توانند با حمایت فیزیکی بیشتر از آن ها کاری کنند که کوچکتر به نظر برسند. ضمن این که پوشیدن این نوع از لباس های زیر برای افرادی که سینه های بزرگی دارند اعتماد به نفس ایجاد کرده و آن ها را تشویق به ورزش کردن می کند. ضمن این که این نوع از سوتین ها می توانند درد سینه را زمان فعالیت بدنی کمتر کنند.

پوشیدن سوتین ها تخت و گن

پوشیدن سوتین ها پارچه ای اما سفت که موجب پخش شدن سینه در کل قفسه سینه می شود می تواند از نظر ظاهری پستان ها را کوچکتر نشان دهد. این سوتین ها هم سایز سینه شما را کم نمی کنند. اما در عوض موجب می شوند که طرح پستان از روی لباس خیلی برجسته به نظر نرسد. این نوع از سوتین ها میزان پایداری پستان را نیز افزایش می دهد. زیرا از نظر فیزیکی دیگر پستان به خودش متکی نیست. بلکه کل قفسه سینه از آن حمایت می کند.

دقت کنید که این نوع از لباس های زیر را زیاد استفاده نکنید. سوتین های تخت، به دلیل فشار بیش از حد بر روی سینه ها موجب می شود گردش خون در ناحیه سینه کم شود. بنابراین عوارض جانبی مانند جوش زیر سینه ایجاد می شود.

استفاده از گن های مخصوص نیم تنه بالایی نیز به مرور زمان موجب کوچک شدن سایز سینه ها می شود. پیشنهاد می شود وقتی که برای خرید از خانه خارج می شوید از این گن استفاده کنید تا ضمن کوچک شدن ظاهری پستان ها، به مرور زمان چربی ها جمع شده در زیر بغل کم کم آب شوند. حتی اگر حین ورزش نیز این گن استفاده کنید، می تواند موجب تعریق و آب شدن چربی بیشتر شود.

تغییر قرص های ضد بارداری

رابطه ای بین مصرف قرص های پیشگیری از بارداری و اندازه پستان وجود دارد. با توجه به عملکرد هورمونی قرص های ضد بارداری، بافت های بدن، که شامل بافت پستان نیز می شود، می توانند طیف گسترده ای از عوارض جانبی را تجربه کنند. از جمله رایج ترین این عوارض، حساسیت به لمس پستان و یا بزرگ شدن آن است.

مطالعه که توسط مجله اپیدمیولوژی آمریکا (American Journal of Epidemiology) انجام شده است نشان می دهد که سطوح استروژن در قرص های جلوگیری از بارداری می تواند باعث شود سینه ها بیشتر رشد کرده و بزرگتر شوند. البته، یکی از عوامل بزرگ شدن دوره ای سینه ها، چرخه قاعدگی است. یعنی در طول دوره چرخه قاعدگی اندازه سینه نیز متفاوت است.

بنابراین توصیه می کنیم اگر به تازگی از قرص های جلوگیری از بارداری استفاده می کنید و متوجه تغییر سایز سینه خود شده اید از پزشک خود درخواست کنید تا یا دوز و نوع قرص شما را عوض کند یا روش جلوگیری دیگری را به شما معرفی کند.