روش تهیه چند ماسک زیبایی با زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است از تیره زنجبیلی ها که ابتدا ریشه پر خاصیت آن را جدا کرده و پس از شستشو به شکل پودر زردچوبه فعلی به بازار عرضه می کنند. از خواص این ادویه برای پیشگیری از سرطان، محرک دستگاه گوارش بودن، تقویت معده، اشتها آور بودن، درمان اختلالات کیسه صفرا و بیماری های کبدی بسیار شنیده اید اما بهتر است بدانید این ادویه معطر خواص درمانی زیادی برای پوست دارد. این ماده بسیار مفید باعث لایه برداری و شفافیت پوست می شود. وجود ماده ای به نام کورکومین Curcumin در زردچوبه باعث روشنی پوست شده و با خواص ضدباکتریایی و ضد التهاب خود در درمان بسیاری از مشکلات پوستی مثل آکنه و کک و مک بسیار موثر است. در ادامه می خواهیم روش تهیه و استفاده از چند ماسک زیبایی با زردچوبه را به شما آموزش دهیم تا بتوانید از خواص بیشمار این ادویه برای درمان ناراحتی های پوستی بهره ببرید.

چند ماسک زیبایی با زردچوبه

برای پاک کردن صورت و لایه برداری سطحی از آن، دو قاشق غذا خوری آرد را با یک قاشق چای‌خوری زردچوبه مخلوط کرده و چند قطره عسل به آن بیافزایید این ترکیب شبیه به خمیر می شود آن را بر روی پوست مالیده و ۲۰ دقیقه زمان دهید سپس با آب ولرم و به صورت مالشی مخلوط را از روی صورت پاک کنید. دقت کنید اسکراپ این مخلوط، قبل از خشک شدن بر روی صورت نیز می تواند تاثر آن را بیشتر کند.

روش تهیه چند ماسک زیبایی با زردچوبه
ماسک زیبایی با زردچوبه

برای کاهش آکنه و جوش بر روی صورت به میزان مساوی از زردچوبه و پودر چوب صندل را مخلوط کرده و با آب به شکل خمیر در آورید سپس آن را بر روی صورت مالیده و ۱۰ دقیقه زمان دهید. سپس با آب سرد صورتتان را بشویید از این ماسک می توانید ۳ بار در هفته استفاده کنید.

برای درمان کک و مک پودر زردچوبه را با آبلیمو به شکل خمیری در آورده و بر روی صورت بگذارید این مخلوط راه خوبی برای مبارزه با آکنه است.