روش های ساده و طبیعی برای آبرسانی به پوست

برای داشتن پوست شفاف و درخشان مهمترین نکته ای که باید رعایت کنید، آبرسانی به پوست است. هیدارته کردن پوست و حفظ رطوبت آن باعث می شود که نه تنها ظاهر فعلی آن درخشان باشد بلکه نشانه های پیری دیرتر بر روی آن نمایان شود. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت پیرو مطالب مرتبط با مراقبت از پوست به موضوع آبرسانی به پوست و بهترین روش های طبیعی برای این کار خواهیم پرداخت.

آبرسانی به پوست

آب و هوای خشک، استفاده از صابون ها و پاک کننده ها تند و حتی استحمام با آب داغ همگی از عواملی هستند که رطوبت پوست را گرفته و موجب خشکی آن می شوند. شما برای مبارزه با خشکی پوست می توانید از روش ها و یا کرم ها و لوسیون های گران قیمت استفاده کنید. اما ما پیشنهاد دیگری برای آبرسانی به پوست برایتان داریم. پیشنهاد ما استفاده از روش های طبیعی است. در ادامه به ۱۰ روش کاملا بکر و فوق العاده برای هیدراته کردن طبیعی پوست اشاره کرده ایم.

روش های آبرسانی به پوست

نوشیدن مقدار زیادی آب

ساده ترین راه برای آبرسانی به پوست حفط سطح رطوبت بدن از داخل است. مصرف آب زیاد نه تنها موجب می شود پوستتان شفاف شود بلکه باعث بهبود عملکرد قلب و کلیه نیز می شود. پیشنهاد می کنیم که روزانه دو لیتر آب مصرف کنید.

ماساژ روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان هایی است که به هیدراته و سالم نگه داشتن پوست کمک می کند. ۱۰ الی ۱۵دقیقه قبل از رفتن به حمام مقداری روغن زیتون خالص را به صورتتان ماساژ دهید. این کار باعث می شود که از خشک شدن پوست توسط آب گرم و صابون جلوگیری شود.

استفاده از صابون های طبیعی و ملایم

از صابون های شیمیایی کمتر استفاده کنید. به جای آن سعی کنید صابون هایی که حاوی مواد طبیعی مانند آلوئه ورا هستند را استفاده کنید. می توانید از صابون بچه نیز استفاده کنید.

کم کردن درجه حرارت آب حمام

آب گرم، چربی طبیعی پوست را از بین می برد. ضمن این که علاوه بر گرمی آب استفاده از حمام به مدت طولانی نیز پوست را خشک می کند. درست است که دوش آب گرم خستگی شما را از بین می برد ولی به همان میزان رطوبت پوست را نیز تبخیر می کند.

اضافه کردن آووکادو به رژیم غذایی

آنچه که می خورید نیز بر روی هیدراتاسیون پوست شما تاثیر می گذارد. اگر تا به حال آووکادو نمی خوردید بهتر است از این به بعد برای آبرسانی بهتر به پوست آن را به غذاهای خود اضافه کنید. آووکادو حاوی مقدار زیادی چربی های سالم است که به آبرسانی به پوست کمک می کند ضمن این که کلسترول بد نیز ندارد. آووکادو یک مرطوب کننده طبیعی است و استفاده از ماسک آن می تواند برای پوست بسیار مفید باشد. برای تهیه ماسک بهتر است گوشت آووکادو را با قاشق جدا کرده و در یک کاسه بریزید. سپس مقداری روغن آووکادو را به آن اضافه کرده و با پشت قاشق آن را به شکل خمیر درآورید. ماسک تهیه شده را به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست بمالید و بعد صورت را با آب ولرم بشویید.

استفاده از دستگاه بخور

در فصل زمستان به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی محیط خانه خشک شده و رطوبت خود را از دست می دهد. در این فصول بهتر است از دستگاه بخور برای مرطوب کردن محیط استفاده کنید. این دستگاه برای خواب بهتر و دستگاه تنفسی شما نیز خوب است. ضمن این که در کنار این موارد باید درجه حرارت مرکزی یا شوفاژ را زیاد بالا نبرید.

استفاده از خواص فوق العاده عسل

یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست که مادر طبیعت در اختیار ما قرار داده است  عسل خام و ارگانیک است. این مرطوب کننده طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که التهاب را تسکین داده و با عفونت مبارزه می کند. در صورتی که پوستتان خشک است کافی است به مدت ۵ دقیقه از این عسل روی پوست مالیده و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این کار را روازنه تکرار کنید تا تغییرات را در پوستتان شاهد باشید. در ادامه دستور تهیه چند ماسک عسل را به شما آموزش می دهیم:

ماسک صورت برای پوست های خشک:

یک قاشق چای خوری عسل خام، یک قاشق چای خوری روغن نارگیل (یا روغن آووکادو، روغن بادام شیرین، روغن گل رز و یا روغن دانه کنجد که همگی از روغن های مغذی و مرطوب کننده هستند) و نیمی از یک موز (یا آووکادو)، له شده را به هم مخلوط کنید. حدود پنج دقیقه این ماسک را روی پوست بمالید و سپس صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید. پوست بعد از این ماسک بسیار نرم و لطیف خواهد شد.

ماسک صورت برای پوست های مستعد آکنه:

یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید. نگران روغن زیتون نباشید این روغن منافذ پوست شما را مسدود نمی کند. مخلوط را با یک قاشق ماست ساده و نصف قاشق چای خوری آب لیمو (اگر پوست شما حساس است، آب لیمو را حذف کنید) ترکیب کنید. ماسک تهیه شده را به مدت حدود پنج دقیقه روی پوست بمالید و سپس با آب ولرم آن را پاک کنید.

یکی دیگر از ماسک های ساده و طبیعی برای پوست های مستعد آکنه مخلوطی از عسل و توت فرنگی له شده تازه است. هم توت فرنگی و هم عسل باکتری ها را خنثی می کنند و منافذ مسدود را نیز باز خواهند کرد. ضمن این که عسل آبرسان مناسبی است و به کاهش التهاب کمک می کند. کافی است دو عدد توت فرنگی له شده را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و حدود پنج دقیقه روی پوست بمالید. بعد از این مدن صورت را شستشو داده و خشک کنید. این ماسک موجب زیبایی و درخشش پوست می شود.

مصرف بیشتر کدو تنبل

یکی دیگر از مواد غذایی فوق العاده برای آبرسانی به پوست مصرف کدو تنبل است. فقط کافی است این ماده را زیاد در غذاها استفاده کنید. ضمن این که روی یکی از عناصر فوق العاده در کدو تنبل است که موجب می شود بتوانید از آن به عنوان ماسک طبیعی صورت نیز استفاده کنید. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری کدو خام ریز رنده شده را با یک سفیده تخم مرغ، یک قاشق چای خوری روغن بادام شیرین و یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی مخلوط کنید. مواد را به خوبی با هم میکس کنید و حدود ۵ دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید. این ماسک نه تنها به هیدراته کردن و تغذیه پوست کمک می کند، بلکه با چربی اضافی در پوست و ایجاد لکه نیز مبارزه می کند. این ماسک به لطف آنزیم های طبیعی کدو تنبل و آب گوجه فرنگی، یک لایه بردار فوق العاده نیز می باشد.

مصرف بیشتر میوه

اغلب میوه ها دارای آب، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی هستند که به سالم ماندن پوستتان کمک می کنند. به جای این که در طی روز از تنقلات بی فایده ای مثل بستی و چیپس استفاده کنید، میوه تازه بخورید.

افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ به بلوک های ساختمان بدن کمک می کنند که  چربی بیشتری تولید کرده و پوست را مرطوب تر نگه دارند. اضافه کردن ماهی قزل آلا و ماهی های روغنی به رژیم غذاییتان نه تنها به سلامت قلب کمک می کنند بلکه موجب آبرسانی به پوست نیز می شوند.