نحوه استفاده از روغن زیتون و آبلیمو برای درمان سنگ کلیه

سنگ کلیه ذرات سنگ مانندی هستند که از رسوبات کلسیم اضافی در بدن تشکیل شده اند. در صورتی که سنگ از کلیه خارج شده و در جریان مجاری ادراری قرار بگیرد سبب ایجاد درد پهلو، حساسیت و درد کمر و وجود خون در ادرار می شوند. در برخی موارد سنگ کلیه باید با عمل جراحی برداشته شود. اما در بیشتر موارد سنگ کلیه به طور طبیعی دفع می شود. نوشیدن آب لیمو و روغن زیتون ممکن است به کاهش درد کمک کند و حرکت سنگ کلیه را راحت تر از زمانی کند که از هیچ نوع درمانی استفاده نمی شود. برای اطلاع از نحوه استفاده از روغن زیتون و آبلیمو برای درمان سنگ کلیه تا انتهای این مطلب مجله پیام سلامت با ما همراه شوید.

استفاده از روغن زیتون و آبلیمو برای درمان سنگ کلیه

مواد لازم:

  • آب سیب
  • آب مقطر
  • ۲ اونس آب لیمو
  • ۲ اونس روغن زیتون خالص

مرحله ۱

قبل از استفاده از روغن زیتون و آبلیمو برای درمان سنگ کلیه باید به منظور هیدراته ماندن بدن در طول روز آب سیب و آب مقطر بنوشید. هیدراته نگه داشتن بدن باعث افزایش تولید ادرار در دستگاه ادراری، پاک کردن کلیه ها و جلوگیری از عفونت در زمان وجود سنگ های کلیه می شود. نوشیدن مایعات زیاد هم چنین کمک می کند تا سنگ کلیه برای دفع طبیعی از بدن به مجرای ادراری بدن انتقال یابد.

مرحله ۲

۲ اونس آب لیمو را با ۲ اونس روغن زیتون فوق العاده خالص و طبیعی مخلوط کنید. برای جلوگیری از جدا شدن ترکیبات، عصاره حاصل را تکان داده و خوب مخلوط کنید. برای سنگ هایی که به سختی دفع می شوند، می توانید ۱ فنجان آبلیمو و ۱ فنجان روغن زیتون خالص را با هم مخلوط کنید.

مرحله ۳

۶ قاشق غذاخوری از مخلوط را تا زمانی که سنگ کامل دفع شود هر ۱۵ دقیقه یک بار بنوشید. این مخلوط را به یک باره ننوشید. زیرا ممکن است موجب تهوع و استفراغ شود که باعث ناکارآمد شدن درمان می شود. طبق نظر برخی از متخصصان، درد سنگ کلیه باید در عرض ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پس از مصرف آخرین دوز این محلول کاهش یابد.

مرحله ۴

هر بار که احساس دفع ادرار دارید بلافاصله این کار را انجام دهید. سنگ های کلیه در عرض ۱۲ ساعت شکسته می شوند و بسته به موقعیت سنگ در دستگاه ادراری در طول درمان از طریق مدفوع یا ادرار دفع می شوند. اگر از این روش درمان استفاده کنید دفع سنگ ها باید بدون درد یا با درد کمتری باشد.

هشدارها

برای سنگ هایی که با درمان های طبیعی و به مرور زمان دفع نمی شوند، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.