زغال اخته خشک

زغال اخته های ترش و آب دار مقدار زیادی از ارزش غذایی شامل  ویتامین C برای تولید آنتی اکسیدان و ویتامین K برای لخته شدن خون سالم را فراهم می کنند. از طرف دیگر، زغال اخته خشک شده، تقریبا هیچ کدام از این مواد مغذی را ندارند. اگر شما به دنبال یک جایگزین برای آب نبات هستید، زغال اخته خشک شده ممکن است انتخابی به مراتب بهتر باشد. اما آنها را برای جایگزینی برای میوه تازه اشتباه نگیرید. چراکه با خوردن آنها از مزایای کامل نمونه تازه بهره مند نمی شوید. پس بهتر است آنها را به مقدار کم و نه همیشه، مصرف کنید.

مبانی تغذیه ای زغال اخته خشک

در حالی که زغال اخته خشک کالری بیشتری نسبت به نسخه تازه آن دارد؛ اما هنوز از نظر میزان کالری در محدوده متوسط است. مصرف هر فنجان قهوه زغال اخته خشک ۱۲۳ کالری در اختیار شما می گذارد.

اکثر کالری هایی که از قندهای طبیعی و بخصوص توت ها به دست می آید در نهایت می تواند ۳۳ گرم کربوهیدرات تولید کنید. همچنین مقدار چربی و پروتئین در زغال اخته خشک شده کمتر از نیم گرم چربی و کمتر از ۰٫۱ گرم پروتئین است.

مشکل قند فراوان در زغال اخته خشک شده

مشکل اصلی تغذیه با زغال اخته خشک شده، مقدار قند بالای آن است. از آنجایی که انواع توت ها به طور طبیعی بسیار ترش هستند، نسخه های خشک شده تقریبا همیشه با شکر اضافه شیرین می شوند.

در این وضعیت در حالی که شکر افزوده باعث افزایش کالری شده است؛ مقدار زیادی از مواد مغذی را فراهم نمی کند. علاوه بر این، غذاهای شیرین به همه گیر شدن چاقی کمک می کند، و رژیم غذایی غنی از آنها باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری قلبی عروقی می شود. در حالی که هر نام تجاری از زغال اخته خشک شده دارای مقادیر مختلف شکر اضافه شده است، نمی توان از آسیب های شکر اضافه فرار کرد.

فیبر زغال اخته به عنوان یک مزیت نسبتا خوب

تقریبا هیچ فایده ای مرتبط با سلامتی زغال اخته خشک شده وجود ندارد؛ اما آنها یک منبع منسجم فیبر رژیمی هستند. هر وعده حاوی ۲ گرم فیبر است که ۸ درصد از نیاز روزانه فیبر برای زنان و ۵ درصد برای مردان را فراهم می کند. وجود فیبر در رژیم غذایی برای جلوگیری از یبوست به طور منظم ضروری است، و همچنین غذاهای غنی از فیبر می تواند به شما کمک کند که قند خون خود را پس از غذا تثبیت کنید و مطمئن شوید که شکر از غذاها به آرامی وارد جریان خون شما می شود.

با این حال، از آنجا که زغال اخته خشک شده معمولا شیرین شده و در حال حاضر به طور طبیعی قند آن بالا است، آنها هنوز هم اثر منفی بر قند خون شما خواهند داشت. بهترین نتیجه برای به دست آوردن مزایای تثبیت کننده قند خون این است که آنها را با غذاهای فیبری بیشتر سرو کنید؛ مانند اضافه کردن یک قاشق غذاخوری از زغال اخته خشک به سالاد اسفناج.

مصرف زغال اخته خشک مانند آب نبات

اگرچه میوه خشک شده محصولی سالم به نظر می رسد؛ اما زغال اخته خشک شده دارای مشخصات تغذیه ای است که بیشتر شبیه آب نبات است. به جز مقدار کمی فیبر، آنها منبع مهمی از ویتامین ها یا مواد معدنی نیستند و به جای آن شکر افزوده ای را عرضه می کنند.

این بدان معنا نیست که شما باید از زغال اخته خشک استفاده نکنید. فقط دقت کنید که به جای یک جایگزین برای خوردن میوه تازه آن را در نظر نگیرید.