زمان مصرف شیک پروتئین

شیک پروتئین یکی از محبوب ترین مکمل های موجود در بازار است. شیک پروتئین را می توان از فروشگاه های مکمل های بدنسازی تهیه کرد؛ و یا در خانه اقدام به تهیه آن نمود.

شما به پروتئین برای دستیابی به سلامتی مطلوب نیاز دارید. پروتئین ها به تعمیر و ساخت سلول های بدن کمک می کنند. اما چه زمانی بهترین موقع برای مصرف شیک پروتئین است؟ قبل یا بعد از ورزش؟ در حالی که افراد مختلف در این زمینه با هم اختلاف نظر دارند، باید گفت بهترین زمان مصرف شیک پروتئین برای به دست آوردن بیشترین اثربخشی از آن پس از تمرین است.

با ادامه این مطلب همراه پیام سلامت باشید.

مصرف شیک پروتئین پس از تمرین

مجله علوم ورزشی و پزشکی می گوید هنگامی که شما ورزش می کنید؛ بدن شما پروتئین را تجزیه می کند و سنتز پروتئین کاهش می یابد. بدن شما همچنین از ذخایر کربوهیدرات خود استفاده می کند و باعث کاهش سطوح گلیکوژن می شود. در نتیجه افزایش دوز پروتئین پس از تمرین کمک می کند تا از تعادل مثبت پروتئین، که برای رشد عضلات حیاتی است، اطمینان پیدا کنید. پس بهترین زمان مصرف شیک پروتئین پس از تمرین است.

هرچند مصرف آن قبل از تمرین نیز مزایایی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

مصرف شیک پروتئین قبل از تمرین

کتی کلارک، متخصص تغذیه در TheDietChannel می گوید: قبل از تمرین، تمرکز اصلی غذایی خود را باید بر روی کربوهیدرات بگزارید.

هضم کربوهیدرات خیلی سریعتر از پروتئین و چربی است؛ و منبع با اولویت بیشتر برای بدن شما در زمینه تامین انرژی است؛ بنابراین باید از آن غذا قبل از تمرین خود استفاده کنید.

با این حال، بروک کولر، متخصص تغذیه ورزشی، می گوید: اضافه کردن پروتئین به کربوهیدرات قبل از تمرین می تواند باعث افزایش قدرت و منجر به تغییرات مطلوب در ترکیب بدن در مقایسه با خوردن کربوهیدرات خالی شود.

انواع شیک پروتئین

انواع مختلفی از پروتئین پودری برای تهیه شیک در دسترس هستند. از جمله پنیر، کازئین و تخم مرغ، همراه با منابع گیاهی مانند پروتئین نخود یا کنسانتره.

انجمن بین المللی تغذیه ورزشی یادآور می شود که مزایای احتمالی یک نوع پروتئین بر پروتئین دیگر، هنوز به طور قانع کننده ای نشان داده نشده است. بنابراین، متخصصان تغذیه انواع مختلفی از پودر پروتئین را برای پیدا کردن آنچه که شما ترجیح می دهید، توصیه می کنند؛ که خیلی از نظر اثر بخشی متفاوت نیستند.

ملاحظات مهم

پودر پروتئین دارای مزایای زیادی در هر دو حالت قبل و بعد از تمرین است؛ اما اگر شما باید یک حالت را انتخاب کنید، بهتر است پس از اتمام ورزش را انتخاب کنید.

فراموش نکنید که شیک پروتئین یک ضرورت نیست. پروتئین برای رشد، تکامل و بهبودی مطلوب مهم است اما شما می توانید به راحتی پروتئین کافی از تمام مواد غذایی مانند گوشت، ماهی و لوبیا و یا شیر دریافت کنید.

متخصصان مایو کلینیک توصیه می کند که یک رژیم ۲۰۰۰ کالری حاوی ۵۰ تا ۱۷۵ گرم پروتئین در روز باشد. پس پیش از افزودن هر گونه مکمل به رژیم غذایی، با پزشک خود مشورت کنید و فقط آنها را از یک تولید کننده تایید شده اداره غذا و دارو خریداری کنید.