رابطه بین زنجبیل و کاهش وزن

زنجبیل نه تنها می تواند موجب حفظ وزن شود بلکه وظیفه چربی سوزی را نیز به درستی انجام می دهد. زنجبیل، چربی های شکم که بر اثر پرخوری، تغییرات هورمونی و کم تحرکی ایجاد می شود را از بین می برد. زنجبیل کمک می کند تا شما احساس سیری کنید. بنابراین خوردن آشامیدنی های حاوی زنجبیل می تواند به جلوگیری از میل و پرخوری کمک کند. در ادامه از زنجبیل و کاهش وزن بیشتر صحبت می کنیم.

زنجبیل و کاهش وزن

تغییرات هورمونی و استرس مزمن سطوح کورتیزول خون را بالا می برد. این مواد می توانند تعادل سوخت و ساز را به هم بزند. با توجه به تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۴ اجام شد مشخص گردید زنجبیل می تواند سطح کورتیزول را کاهش دهد. سطح بالای کورتیزول ممکن است به افزایش وزن کمک کند این در حالی است که این نوع از چربی به سختی آب می شود. مصرف زنجبیل می تواند به تعادل درونی این ماده منجر شود. عطر و طعم متمایز زنجبیل همچنین می تواند به طور طبیعی سطح انرژی شما را از نظر جسمی و ذهنی افزایش دهد.

رابطه بین زنجبیل و کاهش وزن
زنجبیل و کاهش وزن

قبل از غذا خوردن، در یک برش نازک از ریشه زنجبیل را بجوید. این کار در تنظیم متابولیسم، تحریک هضم غذا، کاهش تولید کورتیزول و افزایش انرژی کمک خواهد کرد. شما همچنین می توانید یک قطعه کوچک از زنجبیل رنده شده را به همراه مقداری آب لیمو و نمک به آب اضافه کرده و میل نمایید. متناوبا شما می توانید از پودر زنجبیل در چای و سایر نوشیدنی ها استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم به صورت دائم از این پودر را در غذاهای خود نیز استفاده کنید.

محققان دریافتند که موش های دارای اضافه وزن که به آن ها جینجرول داده شد (ترکیب یافت شده در زنجبیل) پس از یک دوره مکمل ۳۰ روزه توانستند به طور قالب توجهی وزن خود را کاهش دهند. این موش ها توانستند سطح قند خون و میزان لپتین خود را نیز کاهش دهند.