سم زدایی بدن از دروغ تا حقیقت به دنبال این است که مرزهای دروغ و حقیقت را درباره موضوع سم زدایی از بدن بررسی کند. حتما شما هم مدت هاست مطالبی پیرامون موضوع روش ها و داروهای سم زدایی از بدن دیده اید. مطالبی که گاهی با تکیه بر مواد طبیعی و گیاهی و مواقعی نیز با تکیه بر محصولات آماده، مدعی سم زدایی و زدودن سموم از بدن شما هستند. اما آیا این مسئله واقعیت دارد؟ آیا این روش ها و داروها توان انجام چنینن کار مهمی را در چند رو دارند؟ با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب این موضوع را دقیق تر بررسی کنیم.

دروغی به نام وجود سموم در بدن

در بدن شما سم خطرناکی که با خوردن چند گیاه یا چند داروی گیاهی، قابل دفع باشد وجود ندارد! بدن انسان به طور کلی ممکن است از دو نظر حامل مواد سمی باشد. از نگاه اول روزانه شما مواد غذایی دارای نگه دارنده، رنگ های شیمیایی، آلودگی هوا و… را وارد بدن خود می کنید. این مواد را اگر سم بنامیم تنها راه خروجشان ارگان های طبیعی سم زدای بدن هستند؛ که سرآمد این ارگان ها کبد خواهد بود و کلیه، سیستم تعریق و دفع، می توانند تکمیل کننده عملکرد آن باشند. با اطمیمنان بالایی می شود گفت اگر شما دارای بدنی سالم و سلامت باشید بهترین دستگاه سم زدا را به همراه خود دارید.

در نگاه دیگر سم می تواند از روش هایی غیر معمول در بدن انسان وجود داشته باشد که از جمله این موارد در دنیای امروز انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی و نوشابه های الکلی هستند. طبیعی است که فرد معتاد به مخدر و یا الکل، برای رهایی از آن نیازمند سم زدایی از بدن است. این سم زدایی به وسیله داروهای شیمیایی مختلفی ممکن می شود و البته این داروها برای افراد دیگر به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که عوارض خاص خود را دارند و فرد معتاد به نوعی مجبور به استفاده از آن برای رهایی از وضعیت خود است.

سم زدایی سریع با استفاده از رژیم ها و داروها (دروغی بزرگ تر)

دورغ دیگر ادعای ایجاد سرعت در سم زدایی است. موادی که فرض طی سال های در بدن فرد نفوذ کرده اند به وسیله هیچ داروی و رژیمی قدرت پاک شدن طی ۲ الی ۱۰ روز را ندارند. رژیم های سم زدایی گاها با شدت زیاد شروع شده و موجب آسیب رساندن به بدن می شوند. همچنین با ضعیف کردن بدن قدرت و توان بدن برای مقابله با امراض و تحدید های خارجی از جمله سموم را از دست می دهند. فراموش نکنید که سمیر سلامتی فرآیندی چند روزه نیست بلکه سبک خصای از زندگی است که همیشه باید رعایت شود.

بازار مکاره سم زدایی روشی برای کسب سودهای میلیاردی

اما با وجود موارد بالا چرا هنوز محصولات سم زدایی بدن و روش ها و رژیم های آن مورد توجه افراد است؟ متاسفانه پاسخ یک کلمه ساده است، پول. سوداگران و شرکت های دروغین مرتبط با تغذیه هر روز به دنبال این هستند که از نقطه ضعف افراد نهایت سوء استفاده را ببرند. سم زدایی و کسب سلامت و انرژی در چند روز حربه خوبی برای فروش محصولاتی است که به عنوان سم زدایی بدن به افراد فروخته می شوند (دقیقا فرآیندی که در سوء استفاده از اضافه وزن افراد و فروش داروها و محصولات لاغری صورت می گیرد) در این زمینه سالیانه میلیاردها دلار محصول با خاصیت سم زدایی از بدن فروخته می شود که متاسفانه هیچ دو موردی در آن ها دارای فرمولاسیون مشخص و یکسانی نیستند؛ و هنوز در هیچ منبع معتبر علمی دارو و محصول مشخصی که طی فرآیندی تعریف شده و اثبات شده بتواند سموم بدن را دفع کند ارائه نشده است. پس پولتان را در جیب این سوداگران سلامت نریزید. چون در ادامه ما پیشنهاد بهتری داریم.

body-detox

اما آیا لازم است کاری کنیم؟

بله. همیشه لازم است که به فکر سلامت خود باشید و کسب سلامتی تنها از طریق بهبود سبک زندگی ممکن خواهد بود. شما را از خواندن و پیگیری روش های سم زدایی طبیعی منع نمی کنیم اما به آن دل نبندید. برنامه ای بلند مدت و همیشگی برای بهبود رژیم غذایی خود داشته باشید. مواد صنعتی و فرآوری شده را با مواد طبیعی و گیاهی جایگزین کنید و نوشیدن مقدار کافی آب و انجام منظم تمرینات ورزشی را سرلوحه کار خود قرار دهید. اگر شما عضلاتی قوی و جسمی آماده داشته باشید قطعا کبدی ( و سایر اندام های سم زدا ) سلام تر و کاراتر خواهید داشت و نگران سم زدایی بدن خود نیز نخواهید بود. بدن شما به پیشرفته ترین دستگاه ها برای مراقبت از خود مجهز است. فقط کافی است از آن به خوبی نگهداری و استفاده کنید.