عاداتی که منجر به افزایش طول عمر می شوند

این طبیعی است که همه ما دوست داریم در تمام طول عمر شبیه به یک انسان جوان باشیم و گذر زمان را در بدن احساس نکنیم. اما چطور می شود کیفیت زندگی را حفظ کرد؟ چطور می توانیم طول عمر بیشتری داشته باشیم؟ با ما در ادامه این مطلب با عنوان عاداتی که منجر به افزایش طول عمر می شوند همراه شوید تا پاسخ سوالتان را بیابید.

افزایش طول عمر با تکرار مادام العمر این عادات

فعالیت بدنی

فعالیت های فیزیکی مستمر نه فقط موجب کاهش مرگ و میر می شود بلکه کیفیت عمر را نیز بهبود می بخشد. ورزش می تواند خطرات ناشی از ناراحتی های قلبی را کم کند، به بهبود خواب و عملکرد حافظه کمک کند، دردهای مزمن حاصل از افسردگی را کاهش دهد و استخوان های شما را مستحکم تر کند.
چه ورزشی مناسب است؟

هر نوع فعالیت بدنی استاندارد که باعث شود ضربان قلب بیش از حالت طبیعی باشد می تواند به افزایش طول عمر کمک کند. اما تمرینات هوازی می تواند بهترین نوع فعایت بدنی برای افرادی باشد که به دنبال افزایش طول عمر هستند. پیاده روی سریع، استفاده از دوچرخه ثابت، ایروبیک و … می توانند از جمله مهمترین تمرینات هوازی باشند.

رژیم غذایی مدیترانه ای

این رژیم با تاکید بر میوه های تازه، سبزیجات، غلات کامل و چربی های سالم طراحی شده است. رژیم غذایی مدیترانه ای یکی از سالم ترین سبک های غذایی در جهان است. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه ای با سلامت قلب و طول عمر بیشتر مرتبط است.

در این رژیم از روغن های اشباع نشده مثل روغن زیتون، روغن کانولا و روغن هسته انگور برای پخت و پز استفاده می شود. همچنین خوردن ماهی قزل آلا، شاه ماهی و ماهی تن به جای گوشت توصیه می شود. بیشتر فضای بشقاب در این رژیم به سبزیجاتی نظیر کلم بروکلی، کلم پیچ، هویج و گوجه فرنگی اختصاص دارد. و روش پخت مواد غذایی بخار پز است نه سرخ کردن.

عاداتی که منجر به افزایش طول عمر می شوند
افزایش طول عمر

ارتباطات

قطع ارتباطات یک انسان می تواند آسیب های ویرانگری به روح آن وارد کند پس برای حفظ سلامت خود و داشتن عمری طولانی و با کیفیت با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشید. هنگام سلام و احوال پرسی آن ها را در آغوش کشیده و محبت خود را به آن ها منتقل کنید.

دخانیات

دخانیات هم عامل اصلی سرطان ها و بیماری ها است و هم می تواند کیفیت عمر را کاهش دهد. آخرین نکته ای که باید برای افزایش طول عمر با کیفیت رعایت کنید دوری از استعمال دخانیات است.

این عادات را مادام العمر تکرار کنید تا کیفیت و کمیت عمرتان بهتر و بیشتر شود.