11 علت اصلی برای عشق به غذاهای مدیترانه ای

غذاهای مدیترانه ای ویژگی هایی دارند که از نظر درمانی و پزشکی علاقه و دوست داشتن به این غذاها را توجیح می کنند برای دانستن این علل با ما هراه شوید.

چرا باید غذاهای مدیترانه ای بخوریم؟

۱٫ بدون شمردن کالری شگفت زده می شوید

با رژیم غذایی مدیترانه ای، نمی خواهد کالری هایتان را بشمارید. در عوض، چربی های بد که برای قلب مضر هستند را با روغن ها مفیدی مانند روغن زیتون به جای کره؛ ماهی و یا مرغ به جای گوشت قرمز تعویض خواهید کرد. در غذاهای مدیترانه ای میوه های تازه به جای شیرینی و دسرهای فانتزی مرسوم بوده و استفاده زیاد از سبزیجات معطر و حبوبات رکن اصلی شمرده می شود.

۲٫ مواد غذایی تازه

در دستور پخت بیشر غذاهای مدیترانه ای باید از مواد تازه استفاده کنید به عنوان مثال در دستور سالاد یونانی اسفناج، خیار، گوجه فرنگی، زیتون سیاه و پنیر فتا وجود دارد.

۳٫ نان ها

غلات سبوس دار، یک جزء اصلی غذاهای مدیترانه ای است. نان و ماکارونی ساخته شده با غلات سبوس دار که در دستور پخت بسیاری از غذاهای مدیترانه ای جای دارند، پروتئین و مواد معدنی بیشتری نسبت به  آرد سفید دارند.

۴٫ چربی ممنوع است

نوعی از چربی که برای قلب مفید است یک جزء اصلی از رژیم غذایی مدیترانه ای است. اما چربی خوب چیست؟  چربی های موجود در آجیل، زیتون و روغن زیتون را چربی های مفید می نامند. این چربی ها با بیماری هایی نظیر سرطان و دیابت مبارزه می کنند.

11 علت اصلی برای عشق به غذاهای مدیترانه ای
غذاهای مدیترانه ای

۵٫ تنوع غذایی زیاد

رژیم غذایی مدیترانه ای شما را به خوردن غذاهای یونانی و ایتالیایی محدود نمی کند. این منطقه شامل کشورهای  فرانسه، اسپانیا، ترکیه، مراکش، و کشورهای دیگر نیز می باشد بنابراین تنوع غذایی زیادی را در بر می گیرد.

۶٫ ادویه و ترشی جات خوشمزه

گیاهان مدیترانه، ادویه و ترشی جات مانند گشنیز و تخم گشنیز، رزماری، سیر، فلفل، و دارچین می توانند طعم های فوق العاده ای را برای غذا ایجاد کنند. این مواد خواص درمانی بسیار دارند و حاوی آنتی اکسیدان بوده و بسیار مغذی نیز می باشند.

۷٫ دستور پخت های آسان

غذاهای مدیترانه ای معمولا با دستورهای بسیار ساده ای تهیه می شوند و گاهی فقط قرار دادن ورقه های پنیر، سبزیجات و مواد دیگر بر روی هم می توانند یک غذاهای کامل باشند.

۸٫ غذاهای مدیترانه ای شما را گرسنه نمی گذارند
رژیم غذایی مدیترانه ای علاوه بر این که بسیار سهم الهضم است به قدر کافی شما را سیر می کند به همین خاطر مجبور نیستید بعد از صرف غذا مواد غذایی مضری مانند شیرینی را مصرف کنید.

۹٫ به کاهش وزن کمک می کند

سبک خوردن غذاهای مدیترانه ای معمولا به شیوه ای است که شما باید غذا را خیلی بجوید همین امر باعث می شود وزنتان کاهش پیدا کند. این غذاها همچنین می توانند در داشتن سبک زندگی سالم به شما کمک کنند.

۱۰٫سلامت قلب را تضمین می کنند

تقریبا همه مواد موجود در رژیم غذایی مدیترانه ای برای قلب مفید است. روغن زیتون و آجیل کمک به حذف کلسترول بد می کند، میوه ها، سبزیجات، و حبوبات به باز شدن عروق کمک می کند و ماهی به کاهش تری گلیسرید خون و فشار خون منجر می شود.

۱۱٫ این غذاها برای مغز نیز مفیدند
این غذاها به همان میزان که برای قلب  خوب هستند برای مغز نیز بسیار مفیدند. در این رژیم شما از غذاهای فرآوری شده که موجب ایجاد التهاب می شوند استفاده نخواهید کرد. آنتی اکسیدان موجود در مواد اولیه غذاهای مدیترانه ای نیز به کارکرد مغز کمک می کنند.