عصاره اسفناج لاغر کننده ای مناسب

وقتی حرف از اسفناج می شود همه به یاد میزان آهن موجود در این ماده غذایی می افتند. اما محققان به تازگی خواص لاغر کنندگی این ماده را نیز کشف کرده اند. این داروی گیاهی اثر خوبی بر روی کاهش اشتها داشته و باکمترین عوارض می تواند شما را از خوردن غذاهای مختلف و چرب منع کند. در ادامه این مطلب می خواهیم بر روی اثر لاغر کنندگی عصاره اسفناج بحث کرده و اطلاعات مهمی را از این داروی گیاهی در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه شوید.

اثر لاغر کنندگی عصاره اسفناج

عصاره اسفناج پودر سبز رنگی است که از برگ های گیاه اسفناج تهیه می شود. این عصاره حاوی تیلاکوئید است که از فرآیند فتوسنتز تولید شده و از موادی نظیر پروتئین ها، آنتی اکسیدان ها و کلروفیل تشکیل شده است. این ماده در تمام گیاهانی که برگ های سبز دارند یافت می شود.

لیپاز نام آنزیمی است که به هضم چربی ها منتج می شود. تیلاکوئید موجود در عصاره اسفناج می تواند فعالیت این آنزیم را کند کرده و هضم چربی را به درازا بکشند به همین دلیل هم شما با خوردن یک وعده غذایی و مصرف عصاره اسفناج در کنار آن احساس سیری بیشتری می کنید زیرا چربی موجود در غذای وعده قبل هنوز کامل هضم نشده است. این عصاره می تواند سطح هورمون گرلین که برای احساس گرسنگی ترشح می شود را نیز کنترل کند. تیلاکوئیدها هضم چربی را در کوتاه مدت به تاخیر می اندازد به همین سبب تاثیرات منفی داروهای مشابه، مانند ونوستات که باعث دفع چربی شده و یا مشکلات گوارشی ایجاد می کنند را بر روی بدن ندارد.

عصاره اسفناج لاغر کننده ای مناسب
عصاره اسفناج

با خوردن ۳ الی ۵ گرم عصاره اسفناج در هر وعده غذایی می توانید به صورت چشم گیری اشتها و وزن خود را کاهش دهید. حتی در برخی از تحقیقات شرکت کنندگان با خوردن این میزان عصاره، شاخص توده بدنی شان  ( BMI ) کاهش پیدا کرده است اما محققان این رابطه را رابطه معنا داری نمی دانند به همین دلیل نمی توان ادعا کرده که عصاره اسفناج می تواند شاخص توده بدنی را کاهش دهد.

استفاده از این روش برای کاهش وزن نیازمند صبر و تحمل است. شما علاوه بر مصرف ۳ الی ۵ گرم از پودر اسفناج در غذاها به عنوان ادویه، در ماست به عنوان چاشنی، در آب به صورت محلول و یا با ریختن آن ها در پوسته کپسول، باید فعالیت بدنی را نیز انجام دهید. بهترین زمان خوردن عصاره اسفناج خوردن آن در صبح و یا ظهر است.