علائم اولیه تب خال لب و دهان و تب خال تناسلی

ویروس هرپس، ویروسی که عامل ایجاد تب خال می شود، معمولا مخاط دهان و یا دستگاه تناسلی را آلوده می کند. اولین علامت شیوع عفونت ویروس تب خال، شبیه به علائم سرماخوردگی مثل تب، تورم غدد لنفاوی و درد عضلانی می باشد. همچنین ممکن است عفونت ویروس تب خال، بدون علائم و یا علائم خفیفی داشته باشد. در این صورت عفونت ویروسی تب خال ممکن است با سایر ویروس ها اشتباه گرفته شود. بیشتر عفونت ویروس تب خال به علت ویروس شناخته شده به نام HSV-1 است، در حالی که عفونت ویروس تب خال تناسلی اغلب با HSV-2 ایجاد می شود. با این حال، هر دو نوع ویروس تب خال می توانند هر محل از بدن را آلوده کند. با علائم اولیه تب خال لب و تب خال تناسلی در ادامه آشنا شوید.

علائم اولیه تب خال لب و دهان

هنگامی که تب خال در دهان تاثیر می گذارد، باعث می شود که به طور معمول زخم های سرد و یا تاول های دردناکی در لب ها، دهان و یا لثه تشکیل شود. قبل از گسترش تاول، ممکن است خارش و سوزش در محل وجود داشته باشد. این ویروس خفته، در سیستم عصبی در طول زندگی باقی می ماند.

علائم اولیه تب خال لب و دهان و تب خال تناسلی
علائم اولیه تب خال

علائم اولیه تب خال تناسلی

عفونت دستگاه تناسلی عفونت منتقله از راه جنسی است. علائم اولیه تب خال تناسلی شامل تاول دردناک در اطراف و یا در نواحی تناسلی یا مقعدی است. تاول ها باز و زخم های دردناک که می تواند دو تا چهار هفته طول درمان داشته باشد نیز از دیگر علائم تب خال تناسلی است. قبل از شیوع، سوزن سوزن شدن، سوزش، و یا احساس خارش ممکن است در منطقه از پوست ایجاد شود.