علائم سکته مغزی را جدی بگیرید

سکته مغزی بسیار خطرناک است و می تواند در کیفیت زندگی افراد مبتلا بسیار تاثیر گذار باشد. حتما شما هم شنیده اید که فلانی سکته کرده و فلج شده است. متاسفانه سکته مغزی عوارض بسیاری را به همراه دارد که ممکن است تا سال ها همراه بیمار بمانند. به همین خاطر شناخت علائم سکته مغزی می تواند در جلوگیری از صدمات جسمی و مغزی بیشتر جلوگیری کند. سکته مغزی یا سکته گذرا می تواند به همراه همه یا تعدادی از علائم زیر باشد:

علائم سکته مغزی

ضعف، سوزن سوزن شدن یا مور مور شدن

فردی که دچار سکته مغزی می شود ممکن است در صورت، دست، پا و یا تواما در همه اعضا سوزن سوزن شدن را حس کند. این علائم معمولا در یک طرف بدن ظاهر می شود و ممکن است این اندام ها پس از سکته فلج شوند.

مشکلات بینایی

سکته مغزی می تواند موجب تاری دید، کاهش بینایی، دوبینی، حتی نابینایی کامل گردد. این عوارض ممکن است برای یک چشم اتفاق بیفتد.

مشکلات تکلم

برخی از بیماران توانایی روان صحبت کردن را از دست می دهند. به طوری که به سختی صحبت می کنند گاهی نیز به سختی می توان دست خط آن ها را خواند.

گیجی

این افراد هوشیاری خود را از دست می دهند. آن ها نمی دانند کجا هستند و یا در چه زمانی به سر می برند.

علائم سکته مغزی را جدی بگیرید
علائم سکته مغزی

عدم تعادل

افرادی که دچار سکته مغزی می شوند ممکن است تلو تلو خورده و به زمین بیفتند.

سر درد شدید

یکی از علائم سکته مغزی سر دردهای ناگهانی است. تهوع، استفراغ و سفت شدن گردن نیز ممکن است همراه با سر درد وجود داشته باشد.

سرگیجه

سرگیجه تنها علائم سکته مغزی نیست و ممکن است مربوط به مشکلات دیگری نیز باشد اما در صورتی که همراه با سایر علائم باشد ممکن است دلیل برای سکته مغزی باشد.