آشنایی با علائم لخته شدن خون در بازو

لخته خون می تواند تقریبا در هر بخشی از بدن ایجاد شود. این لخته ها از طریق جریان خون منتقل می شوند. هنگامی که لخته راه خود را به بازوی باز می کند، علائم فیزیکی متعددی به وجود می آورد. این مهم است که به محض اینکه مشکوک به حضور لخته خون در بازو شدید، مراقبت های پزشکی را دریافت کنید. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت در مورد علائم لخته شدن خون در بازو صحبت می کنیم.

علائم لخته شدن خون در بازو

ترومبوز

انواع مختلفی از لخته خون در بدن وجود دارد که می توانند در شریان ها و رگ های بازو ایجاد شوند. یک نوع لخته که در بافت عمیق تر بازو ایجاد می شود، به عنوان ترومبوز ورید عمقی یا DVT شناخته می شود. این نوع لخته می تواند موجب تورم و قرمزی پوست و همچنین درد زیاد شود. همچنین ممکن است احساس خستگی در بازو به وجود آورد. در بعضی موارد، قسمت هایی از لخته می توانند از لخته اصلی جدا شده و خود را به ریه ها برسانند.

امبولیسم

آمبولی، شرایطی است که در آن لخته ای که در یک قسمت دیگر بدن ایجاد شده است با کمک رگ ها در بخش دیگری از بدن خود را نشان بدهد. هنگامی که آمبولی شریانی در آرتریت بازو ایجاد می شود، می تواند منجر به علائم زیر شود:

  • ضعف بازو
  • تغییر رنگ پوست
  • حساسیت انگشتان دست به سرما
  • کاهش دامنه حرکت کل بازو
آشنایی با علائم لخته شدن خون در بازو
آشنایی با علائم لخته شدن خون در بازو

علائم عضلانی

هنگامی که لخته در بازو ایجاد می شود، می تواند علائمی را در عضلات بازو ایجاد کند. حضور لخته خون در بازو می تواند منجر به اسپاسم عضلانی یا حتی ضعف قابل توجه در عضلات بازو شود. ماهیچه بازو که تحت تاثیر لخته قرار می گیرند ابتدا احساس سوزش پیدا می کند و کم کم بی حس می شود.

علائم پیشرفته

اگر علائم اولیه لخته شدن خون در بازو بدون درمان رها شود، احتمالا کم کم باعث ایجاد علائم قابل توجه و دردناک تر خواهد شد. برخی از نشانه های پیشرفته تر لخته شدن خون در ناحیه دست و پا، ایجاد ضایعات معروف به زخم های پوستی و پوست مرده است که لکه های سیاه بزرگ را در دست ایجاد می کند. بعد از مدتی پوست ممکن است شروع به ریختن کند.

اثرات

یادتان نرود که به محض مشاهده علائم لخته شدن خون در بازو باید به متخصص مراجعه کنید. زیرا این شرایط نشان دهنده این است که خونرسانی به منطقه قطع شده است. اگر مسدود شدن خونرسانی ادامه پیدا کند بافت بازو از اکسیژن و مواد مغذی محروم شده و کم کم می میرد. اگر بافتی در نتیجه لخته شدن خون بمیرد، دیگر بهبود نخواهد یافت. بنابراین ضرورت دارد که علائم لخته شدن خون در بازو را جدی بگیرید و به محض مشاهده آن به پزشک مراجعه کنید.