عللی که باعث سفیدی مو می شوند

با بالا رفتن سن همزمان با افزایش تجربیات انسان، تغییراتی در ظاهر ایجاد می شود که ممکن است از نظر ما مطلوب نباشد و با آغوش باز از آنها استقبال نکنیم. یکی از شایع ترین نشانه هایی که با افزایش سن در افراد ایجاد می شود سفیدی مو است. در این مطلب اطلاعات جالبی از سفیدی مو و ویژگی های آن به دست خواهید آورد.

ویژگی موهای سفید

موهای سفید در کنار تمام معایبی که دارند چند ویژگی منحصر به فرد نیز دارند به عنوان مثال موهای سفید معمولا زخیم تر از موهای تیره است. و یا این که فولیکول های موهای سفید کمتر چرب می شود. هر دو این ویژگی ها به تارهای سفید مو کمک می کنند تا از ریزش آن ها جلوگیری شود. معمولا به همین علت است که می گویند موها وقتی سفید شوند کمتر دچار ریزش می شوند.

علت سفیدی مو

سفید شدن مو از دو علت اصلی نشآت می گیرد. گاهی این عارضه ارثی است و در ژنتیک افراد وجود دارد. معمولا کسانی که به صورت ژنتیکی موهایشان سفید می شود زودتر از موعد مقرر و زیر ۴۰ سالگی به این عارضه مبتلا می شوند. اما علت دیگری که کمتر شناخته شده است عواملی محیطی و غیر ژنتیکی است. در ادامه به مهمترین علل سفیدی مو از این منظر نگاه خواهیم کرد.

عللی که باعث سفیدی مو می شوند
سفیدی مو
  • تنبلی دستگاه گوارش و ناراحتی های گوارشی و رطوبت بیش از حد آن می تواند یکی از این علل باشد.
  • مصرف بیش از حد میوه ها مرطوب مانند میوه های سرد مزاج و ترش، دوغ، ماست و اسفناج
  • انجام شغل هایی پر استرس و پر اضطراب
  • هر کار جسمی و فکری که خارج از توان فرد باشد مثلا فشار زیاد تحصیلی در یک دوره خاص یا ورزش ها سنگین و قهرمانی.
  • برقراری رابطه جنسی بیش از حد طبیعی
  • مصرف برخی از داروهای شیمیایی مثل رآکوتان

در کنار تمام این عوامل سفیدی مو بر اثر فشارهای عاطفی را نیز اضافه کنید. گاهی بر اثر یک حادثه و یا فوت یک عزیز ممکن است موها زودتر از موعد مقرر سفید شوند.