علل ایجاد درد پاشنه پا

پا عضوی بسیار حساسی در بدن است و در صورتی که عارضه ای در آن ایجاد شود علاوه بر مختل کردن روال زندگی می تواند به دلیل درد و جلوگیری از انجام فعالیت های معمول، منجر به آسیب های روحی نیز شود. یکی از انواع دردهای پا، درد پاشنه پا می باشد. این نوع درد به دلیل آن که در قسمت بسیار حساس و کارآمد پا ایجاد می شود بیش از سایر دردها مثل درد زانو فرد مبتلا را آزار می دهد. فرض کنید یک روز کامل نتوانید پاشنه پای خود را بر روی زمین بگذارید. چه اتفاقی برایتان می افتد؟

درد پاشنه پا

عوامل زیر می تواند از جمله شایعرین علل درد پاشنه پا باشد:

  • دردهای مفصلی و روماتیسمی اولین عامل محسوب می شود و در صورت تشخیص پزشک باید به وسیله دارو درمان شود. افرادی که به دلیل درد مفصلی به این عارضه دچار شده اند معمولا حرارت پاشنه پایشان بیش از سایر اعضای بدنشان است و در پاشنه احساس داغی می کنند. این عارضه می تواند ارثی نیز باشد.
  • کشش زیاد از حد و کوفتکی رباط های کف پا که به استخوان های کف پا چسبیده اند دلیل دیگری برای درد پاشنه پا است. افرادی که دچار صافی کم پا بوده و انحنای مناسب را در کف پا ندارند بیشتر به این دلیل دچار درد های پاشنه پا می شوند. در این حالت بهتر است کمتر به پا فشار وارد کرده و برای تهیه کفش مناسب به پزشک مراجعه کنید.
علل ایجاد درد پاشنه پا
درد پاشنه پا
  • وجود زوائد استخوانی در زیر پاشنه نیز می تواند علت دیگری باشد. معمولا این زائده ها با لمس کف پا کاملا مشخص هستند. پزشکان توصیه می کنند برای درمان، این زائده ها باید تراشیده شوند. البته استثنائاتی نیز وجود دارد به عنوان مثال برخی از افراد، با داشتن زائده کف پا نیز دردی را احساس نمی کنند.
علل ایجاد درد پاشنه پا
درد پاشنه پا
  • گاهی نیز بر اثر پوشیدن کفش های نامناسب این درد ایجاد می شود. کفش های تنگ موجب فشار به محل اتصال زرد پی پشت پا و استخوان پاشنه شده و درد را ایجاد می کنند. در این مورد باید به پاها استراحت بیشتری داده و پس از مدتی از کفش ها نرم استفاده کنید.