عوارض جانبی استفاده از روگین

روگین در دو حالت با قدرت ۲٪ و ۵٪ در دسترس است و نمونه ۵٪ این محصول فقط برای مردان توصیه می شود. هرچند زنان تمایل دارند برای رسیدن به نتایج بهتر، نمونه ۵ درصد این مصحول را تجربه کنند؛ اما این کار می تواند باعث رشد مو در پیشانی شود. همچنین روگین با قدرت بالاتر، با احتمال بیشتری عوارض جانبی ایجاد می کند. روگین حاوی ماده فعال ماینوکسیدیل است که به عنوان داروی باز کننده کانال پتاسیم طبقه بندی می شود. در این مطلب پیام سلامت به بررسی عوارض جانبی استفاده از روگین برای رشد مو می پردازیم.

عوارض جانبی روگین روی پوست، مو و چشم

به گزارش وبسایت Drugs.com شایع ترین عوارض جانبی مرتبط با استفاده از روگین شامل واکنش های پوستی و رشد موی ناخواسته است. برخی از افراد عوارضی شامل خشکی، پوسته پوسته شدن، اگزما، خارش، سوزش یا قرمزی در ناحیه تحت درمان را گزارش می دهند. عوارض جانبی همچنین ممکن است شامل افزایش رشد موی صورت و تغییرات بافت یا رنگ مو موجود باشد. علاوه بر این، گزارش شده است که سوزش چشم و وضوح کاهش دید نیز می تواند از عوارض جانبی این دارو باشد.

واکنش آلرژیک

اگرچه بعید است؛ اما بعضی از افراد ممکن است واکنش آلرژیک به روگین داشته باشند. نشانه هایی که توسط وبسایت Drugs.com ذکر شده است عبارتند از بثورات پوستی یا کهیر، خارش، مشکل تنفس، تنگی قفسه سینه و تورم صورت یا دهان.

توسعه این علائم در هنگام استفاده از روگین، و هچنین علائم مشابه علائم تب یونجه (رینیت آلرژیک)، شرایطی است که نیازمند مراجعه فوری به پزشک را اجتناب ناپذیر می کند.

اثرات جذب

ماینوکسیدیل به عنوان یک داروی خوراکی برای کاهش فشار خون بالا تجویز می شود. اگر یک فرد روگین موضعی بیشتر زا حد معمول مصرف کند، جذب بیش از حد ممکن است رخ دهد و عوارض جانبی ایجاد کند. اگرچه این شرایط نادر است، اما عوارض جانبی ناشی از جذب موضعی ممکن است شامل افزایش سریع وزن و احتباس مایعات در مچ پا، دست یا معده (ادم) باشد.

سایر عوارض جانبی ناشی از جذب ماینوکسیدیل، همانطور که در وبسایت مایو کلینیک ذکر شده، شامل درد قفسه سینه، تغییرات فشار خون، ضربان قلب سریع یا غیر طبیعی، تنگی نفس، سردرد، سرگیجه و ضعف است. همچنین در این شرایط ممکن است افزایش موی بدن نیز رخ دهد.

اثرات گوارشی

به گفته وبسایت Drugs.com، برخی از کاربران روگین اثرات و عوارض گوارشی مانند اسهال، تهوع و استفراغ را گزارش کرده اند. این اثرات نادر هستند و ممکن است بر اثر جذب دارو ایجاد شوند.