عوارض جانبی جنسی فلومکس

تامسولوزین دارویی عمومی است که معمولا با نام تجاری فلومکس Flomax عرضه می شود. این دارو در درمان BPH یا هیپرپلازی خوش خیم پروستات، که اصطلاحی پزشکی برای بزرگ شدن پروستات غیر سرطانی است، تجویز می شود. فلومکس با با شل کردنم عضلات پروستات اثر می کند تا بر مثانه تاثیر بگذارد. محققان مایو کلینیک می گویند که فلومکس اندازه پروستات را کاهش نمی دهد، اما دفع ادرار را بهبود می بخشد. اگرچه عوارض جانبی جنسی فلومکس معمول نیست؛ اما ممکن است رخ دهد و در این مطلب پیام سلامت به بررسی دقیق تر آن می پردازیم.

نعوظ طولانی مدت

جدی ترین عارضه جانبی مصرف فلومکس، هر چند نادر، نعوظ طولانی مدت آلت تناسلی است. این مشکل می تواند بسیار دردناک باشد و در صورت رفع نشدن، نیاز فوری به پزشک دارد.

مشکل انزال زودرس و دیررس

فلومکس ممکن است عارضه جانبی رایجی مثل انزال را در طول رابطه جنسی ایجاد کند. به عنوان مثال، ممکن است، آن را طولانی تر از حد طبیعی کند. همچنین ممکن است باعث بروز انزال بی موقع شود. یعنی اسپرم ممکن است در زمان ارگاسم تخلیه نشود. این عوارض جانبی، در عین حال که شایع است، جدی نیست. محققان کلینیک مایو در این باره می گویند که این مشکل در اکثر مردان باید موقت باشد؛ و فقط چند روز تا یک هفته طول می کشد. اگر این مشکل فراتر از این دوره ادامه یابد، باید با پزشک خود موضوع را مطرح کنید.

ناتوانی جنسی

مصرف فلومکس همچنین ممکن است باعث کاهش توانایی طبیعی شما برای انجام فعالیت های جنسی شود. به گزارش Drugs.com، این مسئله به این معنی است که شما ممکن است با نیروی کمتری یا برای مدت کوتاه تر اقدام جنسی را انجام دهید. همچنین می تواند به این معنی باشد که شما به سادگی قادر انجام عمل جنسی نیستید. مثلا ممکن است شما نعوظ خود را در وسط مقاربت جنسی یا سایر فعالیت های جنسی از دست بدهید. یک عارضه جانبی رایج این است که ناتوانی جنسی یا ناتوانی در نعوظ است. البته این عوارض جانبی نیز در اکثر مردان باید موقت باشد.

کاهش میل جنسی

هنگامی که شما شروع به مصرف فلومکس می کنید، علاقه شما به رابطه جنسی ممکن است به میزان قابل توجهی کاهش یابد. این نکته برای بسیاری از مردان ناراحت کننده است، اما طبق آمار مایو کلینیک، این کاهش میل جنسی شما نیز باید موقت باشد؛ و فقط چند روز تا یک هفته طول بکشد. پس اگر این مشکل همچنان ادامه دارد، با پزشک خود موضوع را مطرح کنید.