تبخال

تبخال یک بیماری قابل انتقال از راه رابطه جنسی است؛ که توسط ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می شود. از هر دو نوع سندرم تبخال، هرپس سیمپلکس نوع ۲ شایع ترین علت تبخال تناسلی است.

طبق گزارش وزارت بهداشت و بهداشت روان در نیویورک، از هر پنج نفر، یک نفر مبتلا به تبخال است. تبخال بر اثر تماس پوست با پوست گسترش می یابد و علائم اصلی آن زخم هایی است که در ناحیه آلوده دیده می شود. در حالی که زخم های تبخال خود به خود خوب شوند. تبخال درمان نشده نمی تواند منجر به عواقب خطرناکی شود. اما در صورت بهبود نیافتن عواقب زیر ممکن است برای فرد رخ دهد.

ناراحتی و احساس درد

هنگامی که تبخال درمان نشده باشد؛ زخم ها هر چند هفته یک بار، دوباره ظاهر می شوند. این اتفاق در هنگام استرس ممکن است شدیدتر باشد. قبل از ظاهر شدن زخم، منطقه اطراف آن ممکن است دچار خارش یا سوزش شود. از آنجا که شما نمی توانید پیش بینی کنید که شیوع هرپس چه زمانی اتفاقاتی می افتد، می تواند ناراحتی ایجاد کند. زخمها می توانند چند روز طول بکشد، سپسس پوسته پوسته شده و کم کم ناپدید می شوند.

سیستم ایمنی ضعیف

اگر شما مبتلا به تبخال و یک بیماری دیگر منتقل شده از طریق رابطه جنسی باشید؛ در معرض ضعف در سیستم ایمنی خواهید بود. در طول این مدت، شما می توانید انتظار شیوع بیشتری از تبخال تناسلی و همچنین عوارض جانبی آن را داشته باشید. عوارض جانبی تبخال تناسلی عبارتند از: حساسیت به سایر بیماری ها، تب، تورم غدد و سردرد شدید.

گسترش ویروس

بزرگترین خطر عدم درمان تبخال این است که شما می توانید تبخال را به شریک جنسی خود انتقال دهید. در حالی که درمان مشخصی برای تبخال در دسترس نیست؛ دارو می تواند علائم آن را سرکوب و شانس انتقال ویروس را کاهش دهد. با این حال، در صورت عدم درمان، شما می توانید تبخال را در هر زمان گسترش دهید.

همچنین اگر شما حامله هستید و تبخال درمان نشده دارید؛ می توانید این ویروس را به جنین انتقال دهید. و این موضوع ممکن است باعث آسیب مغزی، کوری و مرگ نوزاد شود. همچنین عوارض ناشی از تبخال ممکن است موجب سقط جنین یا زایمان زودرس گردد.