در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت در مورد غذاهایی که برای بیماری کرون مفید هستند و خواص ضد التهابی دارند صحبت می کنیم.

غذاهایی که برای بیماری کرون مفید هستند

نخود فرنگی

این ماده یک نیروگاه شگفت انگیز از مواد مغذی است که گاهی اوقات در جهان مواد غذایی نادیده گرفته می شود. هضم این ماده بسیار ساده است و پر از کربوهیدرات های پیچیده و پروتئینی می باشد. به همین دلیل ممکن است انرژی شما را در طول دوره هایی که با کاهش وزن ناخواسته مواجه می شوید افزایش دهد.

آجیل

آجیل یکی دیگر از مواد فوق العاده، همه کاره است. هر نوع مغزی دارای انواع مختلفی از چربی های سالم و مقدار زیادی خواص ضد التهابی است. اگر می خواهید خواص مغزها را بیشتر کنید بهتر است آن ها را به صورت جوانه زده، خیس خورده یا پخته شده مصرف کنید. این کار برای جذب بیشتر مواد مغذی مفید است.

توت ها

توت ها پر از آنتی اکسیدان ها هستند که به نوبه خود به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کند.

موز

غذاهایی که برای بیماری کرون مفید هستند
غذاهایی که برای بیماری کرون مفید هستند

موز بدون گلوتن بوده و بسیار سهل الهضم است. پتاسیم یکی از فراوان ترین مواد مغذی در موز است که باعث می شود برای کسانی که دارای اسهال مزمن مضر هستند انتخاب خوبی باشند.

سیر

سیر تازه دارای طعم فوق العاده ای است و طعم غذاها را به شدت تغییر می دهد. سیر همچنین غذای پریبوتیک است. این به این معنی است که باکتری سالم روده را تغذیه می کند. برای کسانی که از رژیم غذایی FODMAP استفاده می کنند، استفاده از روغن سیر نیز مفید است.

عدس و لوبیا

اگر گوشت ها را از رژیم غذایی خود حذف کرده اید، لوبیا یک راه عالی برای دریافت پروتئین از دست رفته می باشند. اگر نمی توانید از لوبیا استفاده کنید، جایگزینی ۵۰ درصد از گوشت مصرفیتان با عدس نیز گزینه مناسبی است. فقط فراموش نکنید که حبوبات را باید قبل از مصرف خیس کنید. ضمن این که استفاده از حبوبات کنسرو شده به دلیل سدیم زیاد، توصیه نمی شود.

هویج

یکی دیگر از مواد غذایی چند منظوره، موادی است که با بتا کاروتن و ویتامین A غنی شده اند. هر دو این مواد برای کمک به مبارزه با التهاب مفیدند. سعی کنید یک هویج را با گریپ فروت به عنوان صبحانه بخورید و یا هویج را رنده کرده و به سس های مصرفی خود اضافه کنید.

پیشنهاد می کنیم سه مورد از غذاهایی که برای بیماری کرون مفید هستند را به سبد خرید هفتگی خود اضافه کنید و علائم خود را بعد از دو ماه بررسی کنید.