بهترین راه حل طبیعی برای فرار از بوی عرق زیر بغل

بوی عرق زیر بغل برای کسانی که اطراف شخص قرار دارند بسیار ناخوشایند است. هنگامی که آب و هوا گرم یا مرطوب می باشد بدن ما دمای خود را با عرق کردن تنظیم می کند. عرق به خودی خود بی بو است، اما یک زمینه برای پرورش باکتری ها است که به سرعت در حال تکثیر و ایجاد بوی تند و زننده هستند. محققان در طول تاریخ به دنبال پیدا کردن راه طبیعی برای از بین بردن بوی عرق زیر بغل بدون استفاده از اسپری تجاری، که ممکن است حاوی مواد سمی و مضر باشند، بوده اند. رشد باکتری، و همچنین گردش هوای ضعیف دلایل اصلی بوی عرق زیر بغل است. آنچه که ما معمولا انجام می دهیم، استفاده از دئودورانت و ضد عرق برای جلوگیری از بوی بد زیر بغل می باشد. در حالی که دئودورانت یک ماده شیمیایی است که باعث جلوگیری از عرق کردن و کاهش آن می شود. اسپری تجاری و ضد عرق ها اغلب حاوی مواد شیمیایی مانند آلومینیوم و پارابن هستند که می توانند به سلامت شما آسیب برسانند. در این مقاله من قصد دارم به شما راه های طبیعی برای از بین بردن بوی عرق زیر بغل را نشان دهم.

داروهای خانگی برای خلاص شدن از شر بوی عرق زیر بغل

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است.

جوش شیرین

جوش شیرین رفع کننده بوی بد طبیعی است. باعث کشتن باکتری که باعث بوی بدن می شود، می گردد. از آن می توان به طور مستمر در زیر بغل خود استفاده کنید. چند بار استفاده از جوش شیرین می تواند باعث تحریک پوست برای افراد با پوست حساس شود.

چرا از قدرت این دو ماده ترکیبی برای جلوگیری از بوی عرق زیر بغل استفاده نمی شود؟ شما می توانید با استفاده و ترکیب روغن نارگیل و جوش شیرین به راحتی دئودورانت تهیه کنید.

جادوی روغن های ضروری

شما می توانید از خواص عنبر سائل و روغن های ضروری برای جلوگیری از بوی عرق زیر بغل استفاده کنید. عصاره برگ و پوست درختچه عنبر سائل به پوست های تحریک شده کمک می کند تا رطوبت خود را به دست آورند و همچنین به نرمی و خاصیت ارتجاعی پوست نیز کمک می کند. این شهد همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. عنبر سائل  PH پوست را کاهش می دهد و باکتری نمی تواند زنده بماند و بوی عرق زیر بغل کاهش می یابد.

اسطوخودوس و روغن درخت چای معمولا در اسپری طبیعی استفاده می شود. آنها خواص ضد باکتریایی دارند. این اسانس ها همه کاره هستند.

روش تهیه دئودرانت خانگی

در اینجا یک دستور آسان برای تهیه دئودورانت خانگی را می گذارم. این دستور شامل گلیسیرین گیاهی است که مایع شفاف، بی بو و تولید شده از روغن گیاهی است که در صنعت آرایشی و بهداشتی و در بسیاری از محصولات پوست و مرطوب کننده با توجه به خواص مرطوب کنندگی بسیار عالی از آن استفاده می شود. این روغن کمک می کند تا پوست صاف و نرم شده و به عنوان نگهدارنده غیر شیمیایی عمل می کند. این ماده یک جزء از صابون گلیسیرین است، که اغلب به افراد با پوست حساس توصیه می شود.

  • چهار قاشق غذاخوری از هر یک از عصاره درخت فندق، ژل آلوئه ورا و آب معدنی
  • یک قاشق چایخوری گلیسیرین گیاهی
  • چند قطره از اسطوخودوس یا اسانس درخت چای

تمام مواد را در یک بطری اسپری ریخته و آن را به خوبی تکان دهید تا مخلوط شوند.

پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن دارای خواص ضد باکتریایی می باشد و کاربردهای چند منظوره دارد. یک قاشق چای خوری از پراکسید هیدروژن ۳٪ و ۱ فنجان آب را با هم مخلوط کنید. یک پارچه پنبه ای را به این مواد آغشته کرده و زیر بغل خود را با آن پاک کنید.

سرکه سیب طبیعی (ACV)

ACV دارای خواص ضد باکتریایی می باشد و طیف های شگفت انگیز از استفاده مانند دیابت ، کاهش وزن ، شوره سر، عفونت قارچی، پوست، پاکسازی پوست و درمان مو را داراست. ACV با کاهش PH پوست، باکتری بوی عرق زیر بغل را کاهش می دهد.

شما می توانید برای استفاده از این روش ۱ قسمت ACV و ۳ قسمت آب را مخلوط کرده و ترکیب این دو را در یک بطری اسپری بروی زیر بغل خود اسپری کنید. ( این راه حل برای زمان کوتاه پس از تراشیدن زیربغل صدق نمی کند). این اسپری بسیار قوی است. سرکه سیب ممکن است باعث تحریک پوست برای افراد با پوست های حساس شود. از این رو توصیه می گردد یک تست کوچک قبل از استفاده از آن انجام دهید.

بهترین راه حل طبیعی برای فرار از بوی عرق زیر بغل
بهترین راه حل طبیعی برای فرار از بوی عرق زیر بغل

آب لیمو

لیمو همه کاره است و می توانید در بسیاری از موارد به منظور ارتقاء سلامت خود از آن استفاده کنید. لیمو کمک می کند سطح PH پوست پایین بیاید تا باکتری ها از بین بروند. یک عدد لیمو را قطعه قطعه کنید و آن را با ضربات تند و شدید به زیر بغل خود بزنید. ( آب لیمو را به زیر بغل تازه تراشیده شده نزنید). از آنجا که آب لیمو رقیق می تواند پوست های حساس را تحریک کند، شما می توانید آب نیمی از یک لیمو را در یک و نیم فنجان آب رقیق مخلوط کنید و سپس آن را با استفاده از یک تکه پنبه یا بطری اسپری بر روی پوست خود قرار دهید.

گلاب

گلاب یک درمان بسیار آرامش بخش برای حذف بوی عرق زیر بغل است. با استفاده از آب گل رز زیر بغل خود را از بوی بد دور کنید و یک اثر دراز مدت از عطر گل را در طول روز داشته باشید. می توانید به گلاب آب اضافه کنید و در صورت دلخواه کمی جوش شیرین هم اضافه کنید و به صورت  اسپری بعد از هر بار حمام کردن استفاده نمایید. ترکیب دیگری که می توانید استفاده کنید مقدار ۱۰۰-۱۵۰ میلی لیتر آب گل رز را در یک بطری ریخته و چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه نمایید. قبل از هر بار استفاده بطری را خوب تکان دهید. شما همچنین می توانید چند قطره از آب گل رز را به وان حمام خود برای طراوت طولانی مدت بدن، اضافه کنید.

رزماری

رزماری نه تنها در پخت و پز استفاده می شود، بلکه می تواند برای درمان بسیاری از بیماری ها به کار گرفته شود. با توجه به تحقیقات دانشگاه مریلند به نظر می رسد روغن رزماری دارای خواص ضد میکروبی است ( توانایی کشتن برخی باکتری ها و قارچ در لوله های آزمایش را داشته است) و همچنین مانند یک دئودورانت برای حفظ کردن بدن از بوی بد مفید می باشد.

شما می توانید اسانس رزماری رقیق شده با روغن حامل را برای جلوگیری و کشتن بوهای نامطبوع به وان حمام اضافه کنید. نصف فنجان برگ رزماری خشک ( اگر از برگ تازه استفاده می کنید دوبرابر شود ) را در ۴  فنجان آب بریزید و در حمام بدن خود را شستشو دهید. همچنین می توانید ۱ قاشق چای خوری برگ رزماری خشک شده ( یا ۲ قاشق چای خوری رزماری تازه ) را در آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید از این آب پس از دوش روزانه برای شستشوی زیر بغل خود استفاده کنید. و یا اینکه ۸ الی ۱۰ قطره از روغن رزماری را در یک اونس روغن حامل و یا آب مخلوط کنید. اگر شما در ترکیبات خود از آب استفاده می کنید حتما باید قبل از هربار مصرف بطری را خوب تکان دهید.

کلروفیل

مکمل های کلروفیل به عنوان اسپری های خوشبو کننده طبیعی عمل می کنند، و می تواند به شما در رفع بوی بد بدن در طول یک روز کمک کند. همچنین مکمل های غذایی به صورت قرص – کپسول – پودر و نوشیدنی ها فروخته می شوند. شما همچنین می توانید کلروفیل را از طریق غذایی که می خورید، مانند سبزیجات با برگ های تیره، سبوس گندم، جو و جلبک ها، مانند اسپیرولینا دریافت کنید. برگ گندم حاوی مقدار زیادی از کلروفیل است که دارای ضد بو می باشد  و همچنین به از بین بردن سموم بدن کمک می کند. مخلوط یک یا دو قاشق غذاخوری آب برگ گندم در یک فنجان آب و نوشیدن آن با معده خالی در صبح، باعث از بین رفتن بوی بدن می شود.

سایر نکات در مورد بوی عرق زیر بغل

تراشیدن منظم زیر بغل باعث کاهش رشد باکتری می شود و می تواند به کاهش عرق و بوی بد کمک خواهد کند.

زیر بغل خود را خشک نگه دارید. باکتری ها در رطوبت تکثیر می شوند و برای  پرورش خود در مناطق خشک از بدن به مشکل خواهند خورد. بنابراین زیر بغل خود را پس از دوش گرفتن یا عرق کردن خشک کنید.

پارچه های قابل تنفس مانند پنبه و یا ابریشم، بهتر از بسیاری از پارچه های مصنوعی که قابل تنفس نیستند، می باشند. پارچه های مصنوعی باعث ایجاد رطوبت و عرق می گردند.

آیا از غذاهای خاص، مانند غذاهای چرب، یا غذاهای با بوی قوی مانند سیر، پیاز و کاری استفاده می کنید؟ این مواد می توانند از طریق پوست نشت کند و باعث بوی بدن گردند.