اگر در طول روز با یبوست مبارزه می کنید، انجیز خشک شده ممکن است تنها چیزی باشد که باید در رژیم غذایی خود جای دهید. درست است که انجیر خشک شده کالری بیشتری دارد اما وقوع اتفاقی در میوه های خشک شده به نام تراکم مواد مغذی باعث می شود که این ماده برای بدنتان خاصیت زیادی داشته باشد. با ما تا انتهای این مطلب مجله پیام سلامت همراه شوید تا با فواید انجیر خشک برای بدن بیشتر آشنا شوید.

فواید انجیر خشک

فواید انجیر خشک غنی از فیبر برای بهبود سلامت قلب

مسلما بهترین فایده انجیر خشک شده برای بدن، محتوای فیبر موجود در آن است. فقط نیم فنجان انجیر خشک، کمتر از ۲۰۰ کالری و بیش از ۷ گرم فیبر دارد. این مقدار فیبر بسته به سن و جنسیت شما بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از نیاز روزانه بدنتان به فیبر را تامین می کند. فیبر برای درمان یبوست عالی است. اما در کنار این خاصیت، استفاده از آن به عنوان میان وعده، سطح قند خون را تنظیم کرده و کلسترول خون را در محدوده سالم نگه می دارد.

فواید انجیر خشک برای تامین کلسیم و منیزیم مورد نیاز روزانه

بیایید صادق باشیم. زمانی که به کلسیم فکر می کنید تنها یاد شیر خواهید افتاد. اما بسیاری از غذاهای دیگر نیز کلسیم بدن را تامین می کنند. انجیر خشک حاوی ذخیره منحصر به فردی از این ماده معدنی است. نصف فنجان انجیر خشک شده ۱۲۱ میلی گرم کلسیم یا حدود ۱۲ درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را در خود جای می دهد. حتما از مزایای کلسیم برای استخوان ها اطلاع دارید. اما این ماده معدنی دارای ویژگی های دیگر نیز می باشد. کلسیم نقش مهمی در عملکرد عصب دارد و مسئول کمک به انقباض ماهیچه ای است. محققان موسسه لینوس پائینینگ گزارش می دهد که مصرف زیاد کلسیم حتی با کاهش نرخ ابتلا به سرطان کولورکتال ارتباط دارد.

فواید انجیر خشک شده برای بدن
فواید انجیر خشک شده برای بدن

فواید انجیر خشک غنی از پتاسیم برای بهبود کارکرد عصب و عضلات

انجیر خشک میزان مصرف پتاسیم را افزایش می دهد. مانند کلسیم، پتاسیم نیز ماده معدنی کلیدی برای بهبود عملکرد عصب و انقباضات عضلات، از جمله عضلات و سلول های عصبی در قلب است. پتاسیم دارای مزایای دیگری نیز برای قلب می باشد. این ماده به متعادل کردن سدیم در بدن کمک می کند. بنابراین در حالی که سدیم فشار خون را افزایش می دهد، پتاسیم این فاکتور را کاهش می دهد. به همین علت مصرف انجیر خشک شده غنی از پتاسیم یکی از راه های حفظ فشار خون است. نصف فنجان انجیر حدود ۵۰۰ میلی گرم پتاسیم یا کمی بیش از ۱۰ درصد از نیازهای روزانه بدن به این ماده معدنی را تامین می کند.

مراقب میزان کالی مصرفی خود باشید

انجیر خشک، غذای سالمی است اما مراقب میزان کالری مصرفی خود باشید. با وجود تمام خواصی که در مصرف انجیر خشک وجود دارد، باید حد اعتدال را در مصرف آن رعایت کنید. از این ماده به صورت میان وعده یا در سالادهای خود استفاده کیند. خیساندن انجیر خشک در شیر و مصرف آن نیز خواص زیادی برای بدن دارد.