فواید تغدیه با شیر مادر برای نوزادان و مادران

شیر مادر یک موهبت الهی برای تغذیه شیرخوار است. این ماده غذایی دقیقا تمامی ویتامین ها و املاح مورد نیاز شیرخوار را در اختیار او قرار می دهد. این ماده ارزشمند را با هیچ فرمول علمی نمی توان تولید کرد. تغدیه با شیر مادر علاوه بر ایجاد تماس محبت آمیز مادر با فرزند که منجر به نزدکی فوق العاده آنها می شود، احساس گرما، آرامش و رضایت را نیز برای مادر به همراه دارد. به جهت اهمیت موضوع تغدیه با شیر مادر ، در این مطلب می خواهیم برخی از فواید تغدیه با شیر مادر را برای کودکان و مادران آنها برای شما برشماریم. با ما همراه شوید.

فواید تغدیه با شیر مادر برای شیرخوار

  • این ماده غذایی بهترین تغذیه برای فرزند شما است و جالب است بدانید با بزرگ شدن فرزندتان ترکیبات موجود در این ماده به تناسب سن او تغییر کرده پس می توان گفت در تمام طول دوره شیرخواری این ماده بهترین تغذیه است.
  • شیر مادر دارای موادی است که از کودک شما در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند. کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند کمتر دچار سرماخوردگی، عفونت های تنفسی، عفونت گوش و اسهال می شوند.
  • یبوست و قولنج در شیرخورانی که از شیر مادر تغذیه می کنند به مراتب کمتر از کودکانی است که شیر خشک می خورند. این ویژگی به این خاطر است که شیر مادر به آسانی هضم می شود.
  • یکی از ویژگی های بسیار منحصر به فرد تغدیه با شیر مادر برای شیرخوار تغییر متناسب در رشد کودک است. چون شیر مادر با عمل مکیدن وارد دهان کودک می شود، تغدیه با شیر مادر به رشد مناسب ساختمان دهان، عضلات فک و صورت، جاگیری دندان ها کمک کرده و ضریب هوشی را در کودکان بالا می برد.
فواید تغدیه با شیر مادر برای نوزادان و مادران
تغدیه با شیر مادر

فواید تغدیه با شیر مادر برای مادران

  • شیر دادن به نوزاد باعث می شود رحم با سرعت بیشتری به حالت طبیعی خود باز گردد و کمتر دچار بیماری شود. وقتی کودک با عمل مک زدن شیر می خورد موجب می شود تا رحم منقبض شده و در نتیجه زودتر به حالت طبیعی قبل از بارداری برسد. تغدیه با شیر مادر همچنین به پیشگیری از سرطان پستان و تخمدان کمک کرده و خونریزی و کم خونی پس از زایمان را کمتر می کند.
  • با شیر دادن به نوزاد خود می توانید وزن خود را کاهش دهید. شیر دادن باعث می شود بخشی از چربی های انباشته شده در بدن مادر سوزانده شود در نتیجه کاهش وزن را برای مادر به دنبال داشته باشد.
  • تغدیه با شیر مادر بسیار ساده تر و تمیز تر از درست کردن شیر با شیر خشک است. شما برای درست کردن شیر خشک نیازمند آب جوشیده، شیشه شیر و ابزارهای دیگری دارید علاوه بر این استریل کردن ابزاری که در این کار دخیل هستند خود یک دردسر بزرگ است و حتما باید در محیط خاصی انجام شود حال آنکه تغذیه کودک با شیر مادر می تواند به سادگی در هر محیطی انجام شود.
  • شیر مادر یک غذای ارزان برای کودک شما است و نیازی ندارد که روزانه پولی را صرف آن کنید فقط کافی است مادر با یک رژیم غذایی مناسب و مفید تغذیه شود.