فواید یادگیری دفاع شخصی و تاثیر این فعالیت بر روی سلامت کلی بدن

دفاع شخصی یعنی یادگیری تنکیک های مختلف برای دفاع از بدن در برابر آسیب های مختلف. یادگیری این مهارت امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در واقع، چنین کلاس هایی بخشی از برنامه درسی در بسیاری از مدارس و کالج ها آمریکا است. در این کلاس ها ترکیبی از مهارت های فیزیکی و درس زندگی به افراد آموزش داده می شود. فواید یادگیری دفاع شخصی و یادگیری چگونگی دفاع از خود به مراتب بیشتر از حفظ امنیت شماست. این کلاس ها به شما مهارت، دانش و اعتماد به نفس می دهند و باعث می شوند زندگی ایمن تری داشته باشید.

در دنیا امروز، همه باید بدانند که چگونه باید از خود دفاع کنند. اما خارج از بحث امنیت، ما در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت به معرفی همه فواید یادگیری دفاع شخصی اشاره خواهیم کرد.

فواید یادگیری دفاع شخصی

به شما کمک می کند زندگی امنی داشته باشید

کلاس های دفاع شخصی می توانند مهارت هایی را در شما ایجاد کنند که به حفظ امنیت خود و دیگران کمک می کنند.

حرکت ها و غرایز طبیعی که در کلاس های دفاع شخصی آموزش داده می شوند، باعث می شوند که شما بتوانید آن ها را در شرایط بسیار واقعی زندگی خود بکار بگیرید. این مهارت ها به شما کمک می کنند که در هنگام تنهایی قدم زدن در خیابان احساس آرامش کنید و نترسید.

این مهارت های دفاع از خود موجب می شوند که سریعا از خطرات بالقوه مطلع شوید و از وقوع اتفاقات بد جلوگیری کنید.

رفلکس های بدن شما را سریع می کند

فواید یادگیری دفاع شخصی
فواید یادگیری دفاع شخصی

با استفاده از کلاس های دفاع شخصی، رفلاکس های بدنتان نیز سریع می شود. سرعت در این رفلکس ها، در شرایط استرس زا بسیار مهم است. داشتن رفلکس های سریع به این معنی است که شما می توانید از حساسیت خود برای فوران واکنش و تغییر قابل تشخیص در محیط خارجی استفاده کنید. این ویژگی هنگامی که با موقعیت های غیر منتظره یا خطرات بالقوه مواجه می شوید، به شما در محافظت از سلامتتان کمک می کند.

رفلکس های مناسب نیز به شما کمک می کنند تا برای هر گونه موقعیتی آماده باشید.

هیکل شما را متناسب و سالم نگه می دارد

این آموزش ها نیروی جسمی و روحی شما را بهبود خواهند بخشید. در واقع، یادگیری این مهارت ها می تواند راز داشتن یک هیکل متناسب و سالم باشد. پمپاژ آدرنالین با شدت بالا که پس از انجام بسیاری از مهارت های دفاع شخصی اتفاق می افتد به شما کمک می کند وزن خود را کاهش دهید و ماهیچه های خود را تقویت کنید.

افرادی که وزن و هیکل متناسب دارند، در موقعیت خطرناک نه تنها بهتر عمل می کنند، بلکه در طول شبانه و روز نیز از خواب با کیفیت و حالات روحی بهتر برخوردارند.

استرس را کاهش می دهد

فواید یادگیری دفاع شخصی
فواید یادگیری دفاع شخصی

هر گونه فعالیت بدنی به عنوان یک سلاح مخفی برای کاهش سطح استرس است و برای تحت کنترل درآوردن آن مفید می باشد. کلاس های دفاع شخصی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مدیریت استرس به طور خودکار خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد.

بدون استرس، آموزش های دفاع شخصی باعث می شوند ذهن شما از عصبانیت و احساسات منفی دور بماند. در حقیقت، این مهارت به شما می آموزد تا کنترل بیشتری بر روی احساسات خود داشته باشید و بتوانید نوسانات آن ها را کنترل کنید.

باعث افزایش اعتماد به نفس می شود

تکنیک های یادگیری دفاع از خود باعث تقویت اعتماد به نفس در شما می شوند و به شما کمک می کنند تا اعتماد به نفس خود را به دست آورده و هرگز نترسید. اعتماد به نفس احساس منحصر به فردی است که می تواند باعث شود که در زمان مورد نیاز، بتوانید از خودتان و دیگران محافظت کنید.

با اعتماد به نفس، علاوه بر ایجاد احساس مفید بودن، احساسات مثبت دیگری نیز در شما به وجود می آید. همچنین، دانستن اینکه اعتماد به نفس و توانایی دفاع از خود را دارید، می تواند کشف جهان پیرامون و پیدا کردن راه های جدید برای برقراری ارتباط با دیگران را ساده تر کند.

این مهارت ها به شما نظم می دهند

فواید یادگیری دفاع شخصی
فواید یادگیری دفاع شخصی

اگر می خواهید به زندگی خود نظم بیشتری بدهید، ما به شما شرکت در کلاس های دفاع شخصی را پیشنهاد می کنیم. در این فعالیت شما باید انگیزه داشته و به انجام تمرین خود متعهد باشید. ضمن این که شرکت منظم سر کلاس نیز به صورت ناخودآگاه در زندگی نظم ایجاد می کند.

در واقع، مهارت ها و ماهیت اصلی رشته دفاع شخصی هر دو در ایجاد نظم دخیل هستند. مهارت های دفاع از خود نیاز به تمرین دارند تا ملکه ذهن شوند. بدون انضباط، شما نمی توانید مهارت های مورد نظرتان را به طور کامل یاد بگیرید.

ماهیت این رشته فقط به دفاع از خود باز نمی گردد. در حقیقت، نظم و انضباط نهفته در این ورزش، نقش مهمی در دیگر حوزه های زندگی شما نیز ایفا می کند. این ورزش زندگی شما را حرفه ای می کند.

تعادل بدن را بهبود می بخشد

با استفاده از کلاس های دفاع از خود، تعادل فیزیکی و ذهنی بهبود پیدا می کند. در این ورزش حرکت و موقعیت های مختلف بدن، عضلات اصلی و تعادل فیزیکی شما را بهبود می بخشند. همچنین، تمرکز نیز بالا می رود. این ورزش با یادگیری چگونگی تمرکز بر روی هدف، در حالی که کنترل بدن حفظ می شود، شما را به یک متخصص در دفاع از خود تبدیل می کند.
با این هماهنگی که بین تعادل جسمی و ذهنی ایجاد می شود، می توانید از لحاظ ذهنی و جسمی نیز از خود محافظت کنید.

آگاهی شما را افزایش می دهد

فواید یادگیری دفاع شخصی
فواید یادگیری دفاع شخصی

آموزش دفاع شخصی به شما کمک می کند تا بیشتر از محیط اطراف خود آگاه شوید. این ویژگی کمک می کند تا غرایزتان تقویت شود. به طوری که می توانید به طور موثر محیط اطراف خود را تماشا کنید. تکنیک هایی مانند هنرهای رزمی به شما کمک می کنند که هر دو موقعیت مکانی و آگاهی فضایی در شما بهبود پیدا کند.

علاوه بر این، دفاع شخصی روحیه جنگجو بودن را در شما تقویت می کند. داشتن روحیه جنجگو به مقاومت در برابر هر گونه موقعیت و انجام واکنش مناسب برای بقا کمک می کند.

شما را رهبر می کند

کلاس های دفاع از خود نحوه رهبری کردن را به شما آموزش می دهد. همان طور که می دانید همه با این ویژگی به دنیا نمی آیند. رهبری مهارتی است که می توان آن را با تدبیر و تمرین آموخت. هنگامی که دفاع شخصی یاد می گیرید، ارزش هایی نظیر انضباط، احترام و تعیین اهداف، از اول جزء جدایی ناپذیر از آموزش هستند. این ویژگی ها به نوبه خود به توسعه مهارت های رهبری، به ویژه در میان کودکان و نوجوانان کمک می کند.
تکنیک های دفاع شخصی مانند هنرهای رزمی که برای استاد شدن نیاز به انجام آن ها دارید، الهام بخش این موضوع است که دست یابی به هدف دشوار است. در این مراحل شما برای رسیدن به مراحل مختلف رشد نیاز به شکست دارید.

این ورزش به شما می آموزد که به خود احترام بگذارید

با شرکت در یک دوره دفاع شخصی یاد می گیرید که به خود احترام بگذارید. در این جهان مدرن و سریع، بسیاری از افراد اغلب بیش از حد اعتماد به نفسشان پایین است. از طریق آموزش کیفی و با شرکت در هر نوع دوره دفاعی می توانید سطح اعتماد به نفس خود را تا حدود زیادی بالا ببرید.
در واقع، کل انگیزه دفاع از خود بر احترام متمرکز است. اشکال مختلف دفاع از خود باعث می شود به خودتان و دیگران احترام بگذارید. عزت نفس می تواند منجر به رضایت از زندگی شود. رضایت از زندگی نیز احساس خوشبختی را به همراه داشته و موجب بهبود حالات روحی شما می شود.