قند موجود در انبه چقدر است؟

مصرف قند همیشه بد نیست. اما اگر به دنبال رژیم غذایی با کربوهیدرات کم برای کنترل علائم دیابت خود هستید، باید قند موجود در غذاهای مختلف را با دقت در نظر داشته باشید. به طور کلی قند موجود در میوه ها نمی تواند برای افراد مبتلا به دیابت موضوع نگران کننده ای باشد. زیرا در کنار قند، این ماده غذایی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر نیز می باشد. گاهی حتی مزایای به دست آمده از وجود این مواد در میوه ها می تواند از مضرات قند موجود در آن ها فزونی یابد. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت در مورد قند موجود در انبه و میزان و نوع آن صحبت خواهیم کرد.

قند موجود در هر نوع میوه ای، به اندازه قند موجود در غذاهای فرآوری شده، شیرینی های شیرین که کالری زیادی را بدون ارزش غذای خاص به شما می بخشند، مشکل ساز نیست.

مقدار قند موجود در انبه

نصف فنجان انبه با وزن حدود ۳ اونس (۸۵ گرم) حدود ۱۲٫۳ گرم کربوهیدرات کل دارد که ۹۸ درصد از کل کالری انبه را تشکیل می دهد. قند، نوعی کربوهیدرات ساده است که عمر کوتاهی نیز دارد. بیش از ۹۰ درصد از کل کالری این میوه به کربوهیدرات اختصاص دارد. در مجموع ۱۱٫۳ گرم کربوهیدرات ساده در این میوه وجود دارد.

نوع قند موجود در انبه

مهمترین نوع قند موجود در انبه ساکارز است. این قند، قندی است که اغلب در شکلات، کوکی ها، کیک ها و شیرینی های دیگر استفاده می شود. نیمی از مقدار کل قند موجود در انبه، یا ۵٫۷ گرم در نصف فنجان از این میوه را ساکارز تشکیل می دهد. فروکتوز یا قند میوه، ۳۵ درصد از کل قند موجود در انبه را شامل می شود. این میزان حدود ۳٫۹ گرم در هر فنجان از این میوه است. حدود ۱٫۷ گرم گلوکز در هر نصف فنجان انبه خرد شد وجود دارد که ۱۵ درصد باقیمانده قند را تشکیل می دهد. گلوکز ساده ترین شکل قند است که می تواند به سرعت سطح قند خون را افزایش دهد.

کربوهیدرات ها در رژیم غذایی

از آنجا که قند یک کربوهیدرات است، بنابراین بخشی از کربوهیدرات باید در طول روز و به مرور به بدن برسد. کربوهیدرات ها، از جمله قند، به گلوکز تبدیل می شوند تا انرژی را برای سلول های بدن فراهم کنند. طبق دستورالعمل غذایی که برای آمریکایی ها ارائه شده است، ۴۵ تا ۶۵ درصد کل کالری روزانه باید از این مواد مغذی تامین شود. در رژیم غذایی حاوی ۲،۰۰۰ کالری، باید بین ۲۲۵ تا ۳۲۵ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. که ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ کالری آن باید از کربوهیدرات ها باشد. نصف فنجان انبه با وزن ۳ اونس حداقل ۳ تا ۵ درصد مجموع کل کربوهیدرات موجود برای یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری در روز را تامین می کند.

برای مصرف این میوه خوشمزه و شیرین می توانید آن را به شکل پوره در آورده و یا یخ داخل مخلوط کن بریزید. سپس آن را داخل فریزر گذاشته و به شکل بستنی از آن استفاده کنید. برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود که از اضافه کردن شکر به این میوه خودداری کنند.