قواعد عمومی برای برنامه ریزی جهت کاهش استرس

یک برنامه منظم و منطقی جهت کاهش استرس هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی بر روی شما تاثیر می گذارد. با این برنامه انرژی شما بیشتر شده و با بالا رفتن سطح هوشیاری می توانید به سادگی به خواسته های خود دست پیدا کنید. برای داشتن یک برنامه مفید برای کاهش استرس قوانین و قواعدی وجود دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید.

برنامه ریزی درست انجام دهید

برنامه ریزی و پیاده سازی هر برنامه ای دو بحث مجزا از یکدیگرند. هر اندازه که اجرای یک برنامه به صورت منظم می تواند تاثیرگذار باشد نحوه برنامه ریزی نیز مهم است. برنامه ریزی دقیق و متناسب با روحیه خود، شما را ترغیب به پیاده سازی آن می کند برای این کار بهتر است اول خودتان را بهتر بشناسید و سپس در مورد علایقتان حداقل با خودتان صادق باشید.

کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید

در هر حال و در هر برنامه ای سعی کنید به کارهایی بپردازید که از نظر روحی از آن خوشتان آمده و نسبت به انجام آن رغبت دارید. تفریحات فوق برنامه ای مانند نقاشی کردن، گوش دادن به موسیقی و … که متناسب با روحیات شما است را بیشتر در برنامه هایتان  بگنجانید.

قواعد عمومی برای برنامه ریزی جهت کاهش استرس
کاهش استرس

وقتی را به خود اختصاص دهید

در کنار تفریح زمانی از روز را به خود اختصاص دهید و با خود خلوت داشته باشید. این کار به شما کمک می کند برنامه منسجم تری را داشته باشید.

به انجام برنامه پایبند باشید

تقریبا تمام برنامه های کاهش دهنده استرس فواید سریع دارند اما انجام هر برنامه به صورت دائم و پیگیر می تواند تاثیرات و فواید دراز مدت و بیشتری داشته باشند.

نتایج را بسنجید

برای ارزیابی هر برنامه لازم ست پس از پیاده سازی آن به صورت دوره ای میزان تاثیرگذاری برنامه را سنجیده و در صورتی که نتیجه لازم را به دست نیاورده اید برنامه را تغییر دهید.

به برنامه نظر مثبتی داشته باشید

در کنار آن که برنامه باید از نظر عملی قابل اجرا و با کیفیت باشد نگرش شما نیز باید به آن مثبت بوده تا بتوانید هم تمایل بیشتر و هم تاثیرگذاری بهتری را تجربه کنید. هرگز با دید منفی به سراغ اجرای برنامه نروید و سعی کنید تمام انرژی خود را صرف اجرای برنامه جهت کاهش استرس کنید.