لنزهای تماسی چند کانونی

لنزهای تماسی چند کانونی با استفاده از توانایی تمرکز قدرت، از طریق یک لنز همانند، موجب توانایی دید بیشتر فرد می شوند. این تکنولوژی از یک لنز تک برای هر چشم به جای لنزهای چند منظوره استفاده می کند. یکی از رایج ترین نوع لنزهای چند کانونی، یک لنز دوتایی است که به شما اجازه می دهد بر روی اشیاء نزدیک و دور تمرکز کنید. علیرغم مزایای این نوع لنزها، بعضی از مشکلات ممکن است در استفاده از لنزهای تماسی چند کانونی رخ دهد. برای آگاهی نسبت به این نوع مشکلات با این مطلب پیام سلامت همراه ما باشید.

تصاویر بدون وضوح

چشم انسان طوری طراحی شده است تا تصاویر را روشن و مرتب کند؛ تا فرد بتواند آنچه را که می بیند به خوبی حس کنند. گاهی اوقات، بین آنچه که مردم می بینند و آنچه که ذهن آنها درک می کنند، ابهام وجود دارد.

لنزهای چشمی چند کانونی همیشه نور کافی برای ورود به شبکیه فراهم نمی کنند. بدون نور کافی در شبکیه، پردازش تصاویر با وضوح کافی دشوار است. برخی از افراد که از لنزهای چند کانونی استفاده می کنند؛ در اطراف چراغ ها و سایر منابع نور هاله نوری می بینند و یا مشکلاتی را در تشخیص اشیائی که در برابر پس زمینه یک رنگ مشابه هستند، احساس می کنند.

جابه جایی

لنزهای تماسی چند کانونی می توانند یک تصویر را جایگزین کنند، به طوری که به نظر برسد یک شی بالاتر یا پایین تر از آن واقع شده است. این امر می تواند مردم را به قضاوت در مورد جایی که جسم در واقع واقع است دشوار کند.

لنزهای چند کانونی ممکن است برای برخی افراد مناسب باشد با این حال، آنها می توانند منجر به بروز بیشتر مشکلات در میان افراد مسن شوند. استیون رول، مددکار و پژوهشگر دانشگاه نیو ساوت ولز در سیدنی استرالیا، توضیح می دهد که لنزهای تماسی چند کانونی می توانند مشکلاتی را برای درک عمق و محل اشیاء ثابت، ایجاد کند. علاوه بر این، هنگامی که افراد از طریق لنزهای چند کانونی به یک شیء نگاه می کنند، ممکن است شیء بزرگتر یا نزدیک تر از آن باشد که واقع شده است.

تاری دید

بسیاری از افراد که از لنزهای تماسی چند کانونی را استفاده می کنند، می توانند در ابتدا دچار تاری دید شوند. مدت زمان تاری دید ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد تا شما بتوانید از مزایی مختلف بهبود دید در یک لنز چندکانونی استفاده کنید.

در واقع همانطور که شما باید به عینک جدید و تغییر ایجاد کرده در دید عادت کنید؛ باید به تغییرات ناشی از استفاده از لنزهای تماسی چند کانونی نیز عادت کنید.

صفحه نمایش کامپیوتر

افرادی که لنزهای چند کانونی دارند، هنگام مشاهده تصویر مانیتور کامپیوتر دچار مشکل می شوند. در این حالت فرد باید از قسمت پایین لنز نگاهی بیندازد تا زمینه بینایی را به نزدیکی بیندازد. اگر پس از مدت زمان طولانی کار با کامپیوتر، چشم شما خسته می شود و سردرد را تجربه می کنید، سعی کنید صفحه رایانه را به موقعیتی تنظیم کنید که دید شما را بهتر کند. صفحه را حرکت دهید تا آن را در زاویه مناسب قرار دهید تا بتوانید آن را از طریق لنز خود مشاهده کنید. به این ترتیب شما مجبور نیستید سر و گردن خود را در وضعیت ناراحت کننده نگه دارید.

لنزهای تماسی چند کانونی دید مناسب نزدیک و دور را فراهم می کند. هنگامی که شما یاد می گیرید چگونه از این لنزها بهره ببرید، آنها می توانند برای کار زیاد با کامپیوتر مناسب باشند.