لیمو باعث چربی سوزی

محققان دانشگاه ویرجینیای غربی می گویند این یک افسانه است که غذاهای خاص می توانند باعث چربی سوزی شوند. هیچ یک از غذاها (سوپ کلم، گریپ فروت، لیمو) نمی تواند به شما در از دست دادن چربی بدون تلاش بیشتر، کمک کنند. پس لیمو باعث چربی سوزی نمی شود.

با این حال، لیمو یک گزینه مناسب، با کالری کنترل شده و کم چرب برای افزودن به یک رژیم غذایی متعادل است. لیموها حاوی مواد مغذی هستند که ممکن است به کاهش وزن کمک کنند؛ و آب لیمو و آنها به مواد غذایی، بدون ایجاد کالری بیشتر، اضافه می شود.

تأثیر ویتامین C موجود در لیمو

یک مطالعه منتشر شده در ژوئن ۲۰۰۵ در “مجله کالج تغذیه آمریکا” گزارش داد که کسانی که بیشتر ویتامین C مصرف می کنند، به احتمال بیشتر توده بدن کمتری از سایر افراد دارند.

فردی که رژیم غذایی همراه با ویتامین C بالا دارد، ۳۰ درصد چربی بیشتری در طول تمرین می سوزاند. به طور متوسط یک لیمو با قطر ۲ اینچ، حاوی حدود ۲۰ میلی گرم ویتامین C است که ۲۲ درصد مصرف توصیه شده روزانه برای یک مرد و ۲۷ درصد آن برای یک زن را تامین می کند.

مزایای بالقوه فیبر موجود در لیمو

خوردن یک رژیم غذایی غنی از فیبر ممکن است خطر ابتلا به چاقی را کاهش دهد. فیبر محلول باعث کاهش میزان هضم می شود و می تواند باعث کاهش میزان گرسنگی شما نیز شود. همچنین فیبر نامحلول به شما احساس سیری کامل را بدون اضافه کردن کالری القا می کند.

لیمو غنی از هر دو نوع فیبر است و حاوی حدود ۲ گرم در هر لیموی متوسط می باشد. و البته در بیشتر غذاها و سالادها لیمو طعم دهنده دلپذیر و مناسبی است.

آب نوشیدنی را با لیمو طعم دار کنید

طبق نتایج به دست آمده از مطالعات منتشر شده در ” مجله چاقی” در سال ۲۰۱۰ گزارش می دهد که مصرف ۱۶ اونس یا ۲ فنجان آب قبل از غذا خوردن باعث کاهش وزن می شود.

کسانی که آب می خورند و به یک رژیم کم کالری پایبند هستند (۱۲۰۰ کالری در روز برای زنان ۱۵۰۰ روز برای مردان) معمولا موفق به از دست دادن حدود ۷ کیلوگرم وزن طی سه ماه می شوند.

اگر آب ساده مورد علاقه شما نیست، سعی کنید آن را با چکاندن چند قطره آب لیموی تازه بهبود دهید. این کار علاوه بر عطر و طعم بیشتر موجب افزوده شدن ویتامین C بیشتر به وعده غذایی تان می شود.

استفاده از لیمو به جای مواد غنی از چربی

اگر شما سالاد خود را با سس گوجه فرنگی غنی از کالری و یا سس خامه و نوشابه و سس مایونز و موارد مشابه مصرف می کنید؛ بهتر است در روش خود تجدید نظر کنید.

جایگزین کردن این مواد با آب لیموی تازه و ادویه جات می تواند در این زمینه پیشنهادی خوش طعم و مفید باشد.