ماسک های مناسب برای رشد مو

ماسک های مناسب برای رشد مو که در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت ارائه کرده ایم حاوی ترکیبات طبیعی تغذیه کننده ای هستند که علاوه بر رشد مو آن ها را درخشان نیز می کنند. مزیت این ماسک های مناسب برای رشد مو این است که می توانید مواد تشکیل دهنده شان را به دلخواه و متناسب با موهای خود تغییر دهید. استفاده از مواد تشکیل دهنده مانند روغن کرچک، روغن آووکادو یا روغن نارگیل می تواند به رطوبت موها اضافه کند. روغن های گیاهی که در این ماسک موهای خانگی وجود دارد به افزایش رشد مو کمک کرده و از عفونت های پوستی که می توانند باعث ریزش مو شوند جلوگیری می کنند.

قرن هاست که مردم در فرهنگ های مختلف از مواد طبیعی برای رشد مو استفاده می کنند. استفاده از ماسک موهای خانگی برای رشد و ترمیم ضروری است، زیرا با گذشت زمان، رشد مو ممکن است به علت شرایط خاص مانند موارد زیر کند شود:

  • عدم تعادل هورمونی
  • کمبود تغذیه
  • استرس شدید
  • کاهش وزن
  • تماس با مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت از پوست و مو
  • بیماری های زمینه ای مانند آلوپسی آره آتا، پسوریازیس پوست سر و درماتیت سبورئیک

در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت با ما همراه شوید تا با ماسک های مناسب برای رشد مو بیشتر آشنا شوید.

ماسک های مناسب برای رشد مو

ماسک مو تهیه شده از روغن برای رشد مو

ماسک های مناسب برای رشد مو
ماسک های مناسب برای رشد مو

این ماسک یک ماسک خانگی موثر است که شامل روغن های مختلف می باشد و علاوه بر تغذیه موها باعث رشد آن ها نیز می شود. بسیاری از روغن های طبیعی منبع خوبی از اسیدهای چرب هستند که خواص ضد میکروبی دارند و خارش پوست سر را تسکین می دهند. اسیدهای چرب برای رشد موها نیز مناسب هستند. زیرا هیدراتاسیون عمیق ایجاد می کنند.

اولین ماسک موی که برای رشد مو آموزش می دهیم حاوی روغن کرچک، اسانس رزماری و روغن نعناع می باشد.

خواص این ماسک

روغن کرچک. اضافه کردن روغن کرچک به این ماسک روغنی نه تنها درخشش موها را اضافه می کند بلکه موهای نازک را نیز ضخیم می کند. مجله Ethnopharmacology گزارش داد که روغن کرچک دارای خواصی است که پروستاگلاندین D2 را مهار می کند. این روش یک راه مهم برای کمک به جلوگیری از آلوپسی آندروژنیک و ریزش مو است.

همچنین مطالعات مختلف نشان داده اند که روغن کرچک دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است. بنابراین، استفاده از ماسک موی روغن کرچک ممکن است به علت وجود اسید چرب باعث کاهش پوسته پوسته شدن و شوره سر شود.

روغن رزماری. ماسک مو حاوی اسانس رزماری کمک می کند تا رشد مو تحریک شود. مجله SKINMed مطالعه ای را منتشر کرد که نشان می دهد روغن رزماری همانند مینوکسیدیل (دارویی ثبت شده برای درمان ریزش مو) در درمان ریزش مو موثر است. در کنار آن، با درمان مو با روغن رزماری، عوارض جانبی کمتری از قبیل خارش پوست را تجربه می کنید.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در Phytotherapy Research، عصاره رزماری باعث افزایش رشد مو می شود. زیرا هورمون های خاصی را که با آلوپسی و ریزش مو مرتبط هستند را مهار می کند.

روغن نعناع. این ماسک رشد مو حاوی روغن نعناع است که باعث رشد سریع مو می شود. یک مطالعه منتشر شده در مجله Toxicological Research نشان داد که روغن نعناع به طور قابل توجهی ضخامت و تعداد فولیکول های مو را افزایش می دهد.

روش تهیه این ماسک

این روش درمان رشد مو علاوه بر موادی که در بالا ذکر شد حاوی روغن آووکادو نیز می باشد. روغن آووکادو یکی از بهترین روغن ها برای رشد مو است. چون غنی از ویتامین های A و E و آنتی اکسیدان ها است. این خواص کمک می کند تا موهای آسیب دیده ترمیم و تقویت شوند و موخوره پایان پیدا کند.

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن کرچک، ۱ قاشق غذاخوری روغن آووکادو، ۲-۳ قطره روغن نعناع و ۲-۳ قطره روغن رزماری را مخلوط کنید.
  • این ماسک مو را روی پوست سر بمالید.
  • برای کمک به بهبود وضعیت مو و تحریک رشد آن ها ۲ الی ۳ ساعت صبر کنید.
  • سپس به صورت طبیعی موهای خود را شامپو کنید.
  • این ماسک را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید تا موهایتان سریعتر رشد کند و ضخیم تر شود.

شما می توانید با استفاده از روغن تخمه کدو تنبل خواص این ماسک را افزایش دهید. طبق گزارش مجله Evidence-Based Complementary Medicine، روغن دانه کدو تنبل می تواند رشد مو را افزایش دهد.

این مطالعه نشان داد که مردانی که در روز بیشتر از ۴۰۰ میلی گرم روغن دانه کدو تنبل استفاده می کنند، نسبت به کسانی که این دانه را استفاده نمی کنند، سریع تر موهایشان رشد می کند. بنابراین محققان نتیجه گرفتند که روغن دانه کدو تنبل می تواند یک درمان جایگزین برای ریزش مو باشد.

ماسک مو تهیه شده از روغن نارگیل برای رشد مو

ماسک های مناسب برای رشد مو
ماسک های مناسب برای رشد مو

روغن نارگیل دارای مزایای بسیاری برای موها است. این روغن به راحتی به ریشه موها نفوذ کرده، آن ها را تغذیه می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند. هنگامی که این روغن با سایر روغن های گیاهی استفاده می شود، می تواند سلامت پوست و مو را افزایش دهد.

خواص این ماسک

روغن نارگیل. گزارش منتشر شده در مجله Ethnobiology و Ethnomedicine نشان می دهد که روغن نارگیل قرن هاست که برای درمان ریزش مو کاربرد دارد. با توجه به گزارش مجله Cosmetic Science، روغن نارگیل می تواند برای ترمیم موهای آسیب دیده و جلوگیری از کاهش میزان پروتئین آن ها استفاده شود. دانشمندان دریافته اند که روغن نارگیل خواص قابل توجهی دارد که باعث بهبود سلامت مو می شود.

روغن درخت چای. خواص ضد میکروبی روغن درخت چای می تواند قارچ های منجر به خارش و شوره سر خارش را بکاهد. مجله American Academy of Dermatology اعلام کرد که شامپو حاوی ۵٪ روغن درخت چای می تواند برای بهبود علائم شوره سر و درمان موهای چرب استفاده شود.

مطالعات دیگر نشان داده اند که روغن درخت چای می تواند به افزایش اثربخشی محصولات جلوگیری کننده از ریزش مو کمک کند. برای مثال، استفاده از چند قطره روغن درخت چای با منوکسیدیل باعث افزایش رشد مو در مردان مبتلا به آلوپسی می شود. روغن درخت چای به جلوگیری از گسترش عفونت پوست سر نیز کمک می کند.

روغن درخت چای برای درمان بیماری های پوستی که می توانند بر روی رشد موها اثر بگذارند نیز مناسب است. به عنوان مثال، محققان کلینیک کلیولند گزارش داده اند که التهاب در اطراف فولیکول مو مانع رشد آن ها می شود و می تواند رشته های مو را ضعیف کند. مجله American Journal of Clinical Dermatology گزارش داد که عفونت های قارچی ناشی از قارچ Malassezia می تواند منجر به ریزش مو شود.

روش تهیه این ماسک

  • ۲ الی ۳ قطره روغن درخت چای را با ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید.
  • کمی از ماسک روغن نارگیل را روی پوست سر برای تحریک گردش خون ماساژ دهید.
  • برای تغذیه موها و از بین بردن هر گونه عفونت قارچی ۳۰ دقیقه صبر کنید.
  • موی خود را به صورت طبیعی شستشو دهید.
  • ۱ الی ۲ بار در هفته برای کمک به کاهش ریزش مو و ضخیم تر شدن موها از این ماسک استفاده کنید.

این ماسک مو برای درمان ریزش مو ناشی از عفونت های قارچی مانند درماتیت سبورئیک، کرم قارچ یا التهاب فولیکول ها مناسب است. برای استفاده از این ماسک جهت مبارزه با علائم طاسی الگوی مردانه یا آلوپسی، روغن درخت چای را با ۲ الی ۳ قطره روغن رزماری یا روغن نعناع جایگزین کنید.

ماسک مو تهیه شده از آب پیاز برای رشد مو

ماسک های مناسب برای رشد مو
ماسک های مناسب برای رشد مو

میزان گوگرد در پیاز کمک می کند تا فولیکول های مو تحریک شوند و عفونت قارچی پوست از بین برود. در این ماسک مو عسل نیز وجود دارد که می تواند علاوه بر کم کردن بوی پیاز، موها را عمیقا تغذیه کند. این ماده به خصوص برای افزایش رشد موهای حساس بسیار مفید است.

خواص این ماسک

پیاز. تحقیقات در مورد خواص پیاز برای رشد مو نشان می دهد که این ماده می تواند به درمان علائم آلوپسی و ریزش مو با الگوی مردانه کمک کند. مجله Dermatology گزارش داد که استفاده از آب پیاز ۲ بار در روز به مدت ۲ ماه، رشد مو را افزایش می دهد.

عسل. عسل تغذیه کننده پوست سر است و عفونت را از بین می برد. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۶ نشان داد که عسل می تواند به درمان برخی از مشکلات پوستی کمک کند. در این تحقیق مشخص شد که در میان همه داروهای استفاده شده بر روی پوست، عسل می تواند علائم درماتیت و عفونت های قارچی را درمان کند. هر دو این بیماری ها می توانند بر رشد مو تاثیر بگذارند.

روش تهیه این ماسک

  • پوست ۲ عدد پیاز متوسط ​​را گرفته و آن را رنده کنید. سپس با کمک دست آب آن ها را بگیرید.
  • این ماده را با یک قاشق عسل مخلوط کنید.
  • ماسک را روی پوست سر بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا ماسک به فولیکول های مو برسد.
  • برای رفع علائم ریزش مو، حداقل ۱۵ دقیقه صبر کنید.
  • سپس موها را با شامپو معمولی بشویید.
  • برای به دست آوردن حداکثر نتایج، روزانه این کار را تکرار کنید.

می توانید عسل را با آلوئه ورا جایگزین کنید تا بافت و ضخامت مو نیز بهبود پیدا کند. آلوئه ورا حاوی بسیاری از مواد مغذی مفید برای موهای شما است. این ماده حاوی ویتامین A، C و E، خواص ضد التهابی و فعالیت ضد عفونی کنندگی است.

ماسک مو تهیه شده از سیر برای رشد مو

ماسک های مناسب برای رشد مو
ماسک های مناسب برای رشد مو

سیر می تواند باعث افزایش رشد مو شود. زیرا عفونت های پوستی را درمان کرده و گردش خون را افزایش می دهد. سیر یک ماده مؤثر برای رشد مو است. زیرا حاوی گوگرد و سلنیوم می باشد که موها را تقویت می کنند.

خواص این ماسک

سیر. تحقیقات در مورد خواص سودمند سیر نشان می دهد که این ماده باعث افزایش رشد مو و کاهش علائم طاسی می شود. مطالعات کمی نیز در سال ۲۰۰۷ انجام شده است که همگی نشان می دهند استفاده موضعی از ژل حاوی ۵٪ سیر، منجر به رشد مو می شود.

روش تهیه این ماسک

این ماسک مناسب رشد مو باید از چند روز قبل تهیه شود. به ازای هر قاشق غذاخوری روغن زیتون باید از یک حبه سیر استفاده کنید.

  • ۵ قاشق سوپ خوری سیر خرد شده را در ۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون حرارت دهید و گرم کنید.
  • هنگامی که روغن سیر سرد شد آن را درون شیشه ریخته و به مدت ۲ هفته درون یخچال بگذارید.
  • در زمان استفاده یک قاشق غذاخوری روغن سیر را روی پوست سر بمالید و ماساژ دهید تا کل پوست سر را پوشش دهد.
  • حداقل ۲۰ دقیقه صبر کنید.
  • سپس مو را به صورت طبیعی شستشو دهید.
  • ۲ بار در هفته برای کمک به تحریک رشد مو از این ماسک استفاده کنید..

به یاد داشته باشید که این روغن متفاوت از اسانس سیر است. اسانس سیر بسیار قوی است و می تواند باعث سوزش شدید پوست سر شود. می توانید چند قطره روغن رزماری یا روغن نعناع را به این ماسک اضافه کنید تا اثر آن را افزایش دهید. به ازای هر قاشق روغن سیر، ۲ الی ۳ قطره از این روغن ها استفاده کنید.

ماسک مو تهیه شده از سرکه سیب برای رشد مو

ماسک های مناسب برای رشد مو
ماسک های مناسب برای رشد مو

سرکه سیب (ACV) یک درمان عالی برای خلاص شدن از شر میکروب ها است. این ماده قارچ های پوستی که اغلب علت اصلی شوره سر و خارش هستند را از بین می برد.

خواص این ماسک

استفاده از سرکه سیب برای درمان علائم بیماری های التهابی پوست مانند فولیکولیت، ادم پتیگو، درماتیت سبورئیک، پسوریازیس و کرم سلولی عالی است.

به عنوان مثال، مجله Annals of Dermatology گزارش داد که طبیعت اسیدی سرکه به درمان نشانه های درماتیت و اگزما کمک می کند. اگر چه مطالعاتی مبنی بر ارتباط بین سرکه سیب و رشد مو وجود ندارد، اما خواص ضد میکروبی این ماده می تواند سلامت پوست سر را بهبود دهد.

سرکه سیب می تواند به رشد مو کمک کند، زیرا این ماده یک لایه بردار طبیعی است. این به این معنی است که استفاده از سرکه سیب روی موهایتان کمک می کند تا سلول های مرده پوست از بین بروند و عفونت ایجاد نشود.

اگر می خواهید از سرکه سیب در ماسک های مناسب برای رشد مو استفاده کنید، باید چند قطره روغن رزماری یا روغن نعناع را به آن اضافه کنید.

روش تهیه این ماسک

  • در یک بطری اسپری، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب مخلوط کنید.
  • به ازای هر فنجان محلول سرکه سیب رقیق شده می توانید ۱۰ الی ۱۵ قطره روغن اسانس رزماری یا نعناع نیز اضافه کنید.
  • سپس محلول را خوب تکان دهید.
  • موها را بشویید و سپس از این محلول روی مو اسپری کرده و ماساژ دهید.
  • ۵ دقیقه صبر کنید.
  • سپس موهای خود را با آب گرم بشویید و به طور طبیعی خشک کنید.
  • این درمان را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.