مزایای بالا رفتن از پله چیست؟

متاسفانه همه ما تصور می کنیم بالا رفتن از پله برای زانو ها بد است و می تواند در آینده موجب دردهای مزمن شود. اما جالب است بدانید بالا رفتن از پله نه تنها مضر نیست بلکه مفید هم می باشد. در ادامه به برخی از مزایای بالا رفتن از پله اشاره خواهیم کرد.

مزایای بالا رفتن از پله

بدن ما از چندین عضله مختلف تشکیل شده است. این عضلات وقتی در کنار استخوان ها و عضلات قرار داشته باشند می توانند به انجام فعالیت آن بخش از بدن کمک زیادی کنند. به عنوان مثال تقویت عضلات اطراف زانو باعث می شود استرس یا فشار بر روی مفاصل زانو کاهش یابد. این عضلات عبارتند از عضله چهار سر، در جلو ران و همسترینگ در پشت ران. هر دو این عضلات از غضلاتی هستند که وقتی از پله بالا می روید بسیار فعالند. اما بالا رفتن از پله با وزن زیاد همیشه یک چالش برای زانو است.

مزایای بالا رفتن از پله چیست؟
مزایای بالا رفتن از پله

یکی دیگر از مزایای بالا رفتن از پله کمک به شما در مدیریت وزنتان است. بالا رفتن از پله به طرز عجیبی کالری می سوزاند و از این طریق وزنتان را کاهش می دهد. اگر شما روزانه ۳ بار از سه، نیم طبقه پله ( که معادل است با یک و نیم طبقه خودمان ) بالا بروید ۴۵ کالری در نتیجه این بالا رفتن خواهید سوزاند. اگر شما این کار را پنج بار در هفته انجام دهید ۲۲۵ کالری از دست خواهید داد. و اگر سالانه این فعالیت را در طی ۵۰ هفته انجام دهید می توانید ۱۱،۲۵۰ کالری بسوزانید. از دست دادن نیم کیلو وزن معادل سوزاندن ۳۵۰۰ کالری است، بنابراین با بالا رفتن از پله به این طریق در طول سال کمی بیشتر از یک کیلو وزن در سال از دست خواهید داد.

برای محاسبات بیشتر آماده اید؟ اگر شما ۴٫۵ کیلو اضافه وزن داشته باشید بر روی زانوهایتان بین ۱۳ تا ۲۷ کیلو ( ۳۰ تا ۶۰ پوند ) فشار اضافی وارد خواهید کرد. بنابراین اگر شما بتوانید با بالا رفتن از پله وزن خود را کاهش دهید به دو طریق به زانوهایتان کمک کرده اید. اول آنکه عضلات اطراف مفاصل را تقویت کرده اید و دوم آن که با کاهش وزن فشار وارده بر روی مفصل زانو را کاهش خواهید داد.