این مواد غذایی همچنین می‌تواند تسكین ‌دهنده‌ آلرژی در افراد باشد.

متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی مواد غذایی از جمله ماهی های چرب، سیر ،پیاز ،ماست، اسفناج و نوشیدن چای سبز در پیشگیری از حساسیت فصل بهار بسیار موثر است.

هومن احمدلو در گفت و گو با ایرنا افزود: این مواد غذایی همچنین می‌تواند تسكین ‌دهنده‌ آلرژی در افراد باشد.

وی با بیان اینكه مصرف برخی ماهی های چرب مثل سالمون و ساردین می تواند سبب افزایش میزان امگا 3 در بدن افراد شود، اظهار داشت: مصرف این نوع ماهی ها می تواند میزان التهاب افراد – كه یكی از نشانه های آلرژی در بدن است – را كاهش دهد.

احمدلو ادامه داد: بررسی ها نشان داده است كودكانی كه از سنین پایین، مصرف ماهی های چرب را آغاز می كنند، كمتر در معرض ابتلا به انواع آلرژی های فصلی قرار می گیرند.

این متخصص تغذیه، سیر را تقویت كننده سیستم ایمنی بدن انسان دانست و گفت: مصرف سیر به ویژه به صورت خام، سبب افزایش میزان آنتی اكسیدان در بدن می شود و در پیشگیری از حساسیت ناشی از گرده گیاهان در فصل بهار بسیار موثر است.

احمدلو با اشاره به اینكه مصرف پیاز نیز سیستم ایمنی را نسبت به مواد آلرژی زا بی تفاوت می كند، افزود: ماست نیز یكی دیگر از مواد غذایی علیه آلرژی است به طوری كه باكتری های زنده موجود در ماست، دستگاه گوارش را تحریك به ساخت گلبول های سفید، پادتن و فاكتورهای رشد می كند كه می تواند میزان عكس العمل ارگانیسم نسبت به مواد آلرژی زا را كاهش دهد.

به گفته این متخصص تغذیه، مصرف سیب ،هویج ،كرفس ،گوجه فرنگی ،خربزه و موز، آلرژی فصلی به ویژه در بهار را تشدید كرده و باعث خارش و تورم دهانی در افراد می شود.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ

www.seemorgh.com/health

منبع : irna.ir