مصرف روگین در دوران بارداری

روگین که به عنوان ماینوکسیدیل موضعی نیز شناخته شده است؛ دارویی است که به درمان ریزش مو کمک می کند. البته روش کار روگین در جلوگیری از ریزش مو به درستی شناخته نشده است؛ اما محققان معتقد که ممکن است رگ های خونی را برای تحریک رشد مو گسترش دهد. این دارو معمولا برای طاسی الگوی مردانه استفاده می شود و می تواند هم در مردان و هم در زنان استفاده شود. ایمنی استفاده از روگین در دوران بارداری مشخص نیست. بنابراین قبل از استفاده از آن در صورت بارداری، موضوع را با پزشک خود مطرح کنید. در این مطلب پیام سلامت به نکاتی درباره مصرف روگین در دوران بارداری می پردازیم.

ریزش مو در دوران بارداری

ریزش مو معمولا پس از بارداری و در حالی که هورمون های شما به مقادیر قبل از بارداری باز می گردند، رخ می دهد. طبق گزارش انجمن بارداری آمریکا، ریزش مو در دوران بارداری غیرمعمول است و ممکن است به علت کمبود ویتامین باشد. بهتر است در حین بارداری رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات بخورید و اگر ریزش مو را تجربه کردید، موضوع را با پزشک خود مصرح کنید. دکتر شما می تواند به شما در تعیین بهترین روش درمان کمک کند.

ایمنی مصرف روگین در دوران بارداری

محققان وبسایت Drugs.com معتقد هستند که روگین در رده C قرار دارد. این بدان معنی است که معلوم نیست که آیا روگین در هنگام بارداری ممکن است به نوزاد آسیب برساند یا خیر. در این زمینه پزشک شما باید تعیین کند که آیا شما با توجه به شرایط تان، مجاز به استفاده از این دارو هستید یا خیر.

مصرف روگین قبل از بارداری

اگر احتمال دارد که هنگام استفاده از این دارو باردار شوید؛ مهم است قبل از مصرف روگین با پزشک خود صحبت کنید. اگر از روگین استفاده می کنید و طی آن باردار شوید، می تواند به کودک آسیب برساند. در نتیجه بر اساس وضعیت شما، ممکن است پزشک عدم مصرف روگین را توصیه کند.

اثرات جانبی مصرف روگین در دوران بارداری

ممکن است واکنش آلرژیک به روگین وجود داشته باشد که می تواند منجر به دشواری تنفس و تورم لب و زبان شود. سایر عوارض جانبی جدی شامل درد قفسه سینه، ضربان قلب نامنظم، سرگیجه و غش کردن است. این اثرات در دوران بارداری و شیردهی می تواند برای شما و نوزاد خطرناک باشد و در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شما باید از دارو استفاده کنید یا خیر، باید آنها را مورد توجه قرار دهید.

در نهایت اگر پزشک شما استفاده از روگین در دوران بارداری را مجاز دانست؛ مطمئن شوید که دستورالعمل های او را به دقت دنبال می کنید. اگر شما دچار مشکلات پوستی، تحریک یا آفتاب سوختگی در منطقه استفاده هستید، روگین را روی پوست خود قرار ندهید. چراکه این شرایط باعث می شود که دارو به بدن شما جذب شود.