مهمترین مواد معدنی انبه و کارکرد آن ها در بدن

همان طور که می دانید مواد معدنی یکی از مواد ضروری برای بدن هستند. این مواد در بسیاری از غذاهایی که می خوریم وجود دارد. شما می توانید تمام مواد معدنی مورد نیازتان را با پیروی از یک رژیم غذایی که حاوی طیف گسترده ای از غذاهای کامل، مانند میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار است، به دست آورید. میوه هایی مانند انبه، مواد معدنی را از طریق ریشه و برگ خود، زمانی که بر روی درخت هستند، جذب می کنند. هنگامی که این میوه برداشت می شود، عمده مواد معدنی انبه در آن باقی می ماند به طوری که یک وعده نصف فنجانی انبه، حداقل ۷۰ کالری و چندین مواد معدنی مهم را که برای عملکرد روزمره حیاتی است، دارد. در ادامه این مطلب به طور مفصل در مورد مواد معدنی موجود در انبه صحبت می کنیم.

مواد معدنی انبه و میزان آن ها

پتاسیم

نصف فنجان یا ۴ اونس انبه تازه نزدیک به ۲۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد. همان طور که می دانید روزانه بدن ما به ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم نیاز دارد. پتاسیم یک الکترولیت است که به حفظ تعادل مایعات بدن و حمل انرژی کمک می کند. این فرایند باعث می شود ضربان قلب منظم شده و عضلات درست کار کنند. علاوه بر این، پتاسیم کمک می کند تا اعصاب به درستی پیام ها را به مغز منتقل کنند.

روی

انبه مقدار کمی از ماده معدنی کمیاب روی را در خود جای داده است. این ماده معدنی، که بدن شما به مقادیر کمی از آن نیاز دارد، سه عملکرد مجزا در بدن شما انجام می دهد. این عملکرد ها عبارتند از:

  • کاتالیزوری
  • ساختاری
  • نظارتی

در نقش کاتالیزوری، روی، سرعت واکنش های شیمیایی در سراسر بدن را بالا می برد. از لحاظ ساختاری، روی، قدرت غشای سلولی را زیاد می کند. به طوری که بدون روی کافی، غشای سلولی ضعیف شده و بیشتر در معرض استرس اکسیداتیو می باشد. این عامل ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش دهد. در نقش نظارتی، روی برای ترشح هورمون ها و ارتباطات عصبی ضروری است. مردان نیاز به ۱۱ میلی گرم روی در هر روز دارند، در حالی که زنان نیاز به ۸ میلی گرم از این ماده دارند. نصف فنجان انبه خرد شده ۰٫۵ میلی گرم روی را در خود داده است.

مهمترین مواد معدنی انبه و کارکرد آن ها در بدن
مهمترین مواد معدنی انبه و کارکرد آن ها در بدن

سلنیوم

سلنیوم یک نوع آنتی اکسیدان و از مواد معدنی موجود در انبه است. این ماده معدنی از بدن در برابر رادیکال های آزاد که به سلول های سالم آسیب می زنند و دیواره های سلولی را می شکنند، محافظت می کند. رادیکال های آزاد در سیستم شما منجر به بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی می شود. آنتی اکسیدان ها مانند سلنیوم، رادیکال های آزاد را از بین نمی برند بلکه برابر آن ها ایستاده به طوری که آنها نتوانند به سلول های آسیب بزنند. شما باید ۵۵ میکروگرم سلنیوم در هر روز برای حفاظت از سلول ها و بافت های بدنتان مصرف کنید. نصف فنجان انبه ۱ میکروگرم سلنیوم دارد.

منیزیم

در حدود نیمی از منیزیم موجود در بدن شما از ساختار استخوان ها پشتیبانی می کنند. منیزیم همچنین از صدها واکنش بیوشیمیایی که به صورت روزانه در بدن انجام می شود، حمایت می کند. این واکنش های بیوشیمیایی شامل عملکرد عصب، انقباضات عضلانی نرمال و فشار خون پایدار می باشند. به منظور حمایت از تمام این توابع، زنان باید ۳۱۰ الی ۳۲۰ میلی گرم منیزیم در هر روز دریافت کنند، در حالی که مردان نیاز به ۴۰۰ الی ۴۲۰ میلی گرم دارند. نصف فنجان انبه خرد شده حدود ۱۲ میلی گرم منیزیم فراهم می کند.