مواد غذایی حاوی پتاسیم بالا کدامند؟

پتاسیم یک ماده غذایی بسیار مهم است و نقش کلیدی در قدرت عضلانی، عملکرد عصب و سلامت قلب بازی می کند و اگر بدن شما به اندازه کافی (حدود ۴۷۰۰ میلی گرم در روز) از آن را دریافت نکند می تواند به کمبود پتاسیم منجر شود که با عوارضی مانند خستگی، گرفتگی عضلانی، تپش قلب و سرگیجه همراه است. شما احتمالا شنیده اید که موز حاوی پتاسیم بالایی است. بله دست است. این میوه خوشمزه یک گزینه عالی برای دریافت پتاسیم روزانه شماست. به طوری که یک عدد موز متوسط، ۴۲۲ میلی گرم پتاسیم را در خود جای داده است. اما موز تنها راه دریافت ماده معدنی پتاسیم نیست. در اینجا، ما مواد غذایی حاوی پتاسیم بالا را به شما معرفی می کنیم که بیش از موز می توانند نیاز بدنتان را تامین کنند.

مواد غذایی حاوی پتاسیم بالا

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین علاوه بر این که به دلیل رنگ نارنجی خود یک آنتی اکسیدان قوی است دارای پتاسیم زیادی است. یک عدد سیب زمینی شیرین پخته شده متوسط حدود ۵۴۲ میلی گرم پتاسیم دارد.

آووکادو

با وجود آووکادو خوردن سالاد فصل می تواند لذت بخش باشد زیرا این میوه هم اسید چرب دارد که برای سلامت قلب بسیار مفید است و هم نیمی از آن حاوی ۴۸۷ میلی گرم پتاسیم است.

مواد غذایی حاوی پتاسیم بالا کدامند؟
مواد غذایی حاوی پتاسیم بالا

لوبیا سفید

این که آیا شما لوبیای سفید را به شکل خوراک استفاده می کنید یا در سوپ می ریزید و یا با آن آبگوشت خوشمزه بار می گذارید فرقی ندارد در هر نصف فنجان لوبیای سفید حدود ۵۰۲ میلی گرم از ماده معدنی پتاسیم وجود دارد.

ماست

اگر می خواهید یک میان وعده سالم مصرف کنید می توانید غذاهای بسیار سبکی را با ماست تهیه کرده و نوش جان کنید و مطمئن باشید هر وعده استاندارد ماست ۵۷۹ میلی گرم پتاسیم را در خود جای داده است.

اسفناج

یکی دیگر از مواد غذایی حاوی پتاسیم بالا اسفناج است. راه های بسیاری برای خوردن اسفناج است. آن را به شکل بورانی بخورید و یا مثل کاهو در ساندویج قرار دهید و ده ها راه دیگر برای رساندن ۸۳۹ میلی گرم پتاسیم در هر فنجان اسفناج را به کار ببندید.