مواد لبنی مناسب برای گروه خونی O

گروه خونی O جز محدود گروه های خونی در جهان است. این گروه خونی به انسان های اولیه که به کروماتیون معروف بودند نسبت داده می شود. از طرفی لازم است بدانید تمام مواد غذایی که استفاده می کنید با گروه خونیتان در ارتباط است. برای این که بدانید چه مواد لبنی و به چه میزان برای گروه خونی O مفید است و چه لبنیاتی را این گروه نباید مصرف کنید با ما همراه شوید.

در جدول زیر می توانید مقدار توصیه شده از مهمترین مواد لبنی را با رنگ پوست و نژاد در افراد دارای گروه خونی O ببینید.

میزان استفاده در طول هفته

افراد با پوست زرد

افراد با پوست سفید

افراد با پوست سیاه

مقدار

ماده لبنی

۳-۴ بار

۳-۶ بار

۱-۴ بار

۱ عدد

تخم مرغ

۰-۱ بار

۰-۱ بار

۰-۱ بار

۶۰ گرم

پنیر

۰-۱ بار

۰-۲ بار ۰-۱ بار ۱۲۰ الی ۱۸۰ گرم ماست
۰-۱ بار ۰-۱ بار ۰-۲ بار ۱۲۰ الی ۱۸۰ گرم

شیر

افراد که گروه خونی O دارند باید در مصرف پنیر و لبنیات دقت کنند زیرا هضم این مواد برای این افراد سخت است. میزان استفاده متعادل از تخم مرغ برای این گروه به جهت داشتن اسید DHA که برای عملکرد مغز و چشم مفید است توصیه می شود.

مواد لبنی مناسب برای گروه خونی O
گروه خونی O

در صورتی که گروه خونی O و نژاد آفریقایی دارید از خوردن پنیر و تخم مرغ فاصله بگیرید هضم این مواد غذایی برای شما بسیار دشوار است. لاکتوز موجود در شیر نیز یکی دیگر از مشکلات این گروه است و برای معده این افراد دردسر ایجاد می کند. به جای شیر می توانید از شیر سویا یا پنیر توفو استفاده کنید.

لبنیات غیر مضر برای گروه خونی O

کره، پنیر سویا، پنیر فتا، شیر سویا، پنیر بز، سفیده تخم مرغ و تخم اردک از جمله مواد لبنی است که برای این گروه از افراد غیر مضر است.

لبنیات مفید برای گروه خونی O

به دلیل اینکه توصیه می شود این افراد مواد لبنی را کمتر استفاده کنند و تنهایی گاهی می توانند تخم مرغ و کمی لبنیات استفاده کنند، باید از مکمل های حاوی کلسیم بهره ببرند.

لبنیات مضر برای گروه خونی O

پنیر گودا، شیر بی چربی، کم چرب و پر چرب، پنیر سوئیسی، بستنی، پنیر چدار، سرشیر، تخم غاز، پنیر خامه ای، انواع ماست و تخم بلدرچین برای این گروه افراد مضر است پس تا جای ممکن است از این مواد لبنی استفاده نکنید.