مولتی ویتامین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

محققان معتقد هستند که بدن ما بسیار هوشمندانه از غذاهایی که مصرف می کنیم، مواد مورد نیاز را استخراج می کند به طوری که به فرض مثال وقتی ما در فقر غذایی نیز به سر ببریم میزان انرژی و مواد مغذی که بدن از غذاهایی که می خوریم استخراج می کند، بیش از حد زمانی است که همان غذا را با مکمل ها و مواد دیگر مصرف می کنیم. در واقع بدن در فقر غذایی می تواند حداکثر میزان ویتامین و مواد معدنی را از حداقل غذایی که می خوریم استخراج کند. اما گاهی حتی با وجود آن که در ظاهر غذاهای زیادی استفاده می کنیم باز هم در فقر ویتامین ها و مواد معدنی قرار داریم. در این زمان است که بیماری های مختلف به ما هجوم می آورند. پزشکان در این شرایط استفاده از مولتی ویتامین ها را پیشنهاد می کنند.

مولتی ویتامین و خطر بیماری ها

جالب است بدانید مصرف مولتی ویتامین علاوه بر تامین نیاز های بدن می تواند از بروز برخی بیماری های شایع جلوگیری کنند. برای اثبات این موضع محققان در یک مطالعه نزدیک به ۹۰۰۰ بزرگسالان را به مدت دو دهه با مصرف مولتی ویتامین زیر نظر گرفتند. این جامعه متشکل از زنان و مردانی بودند که به طور پیوسته و حداقل ۳ سال متوالی از مولتی ویتامین و مکمل های معدنی استفاده کرده بودند. نتایج نشان داد که در این افراد خطر ابتلا به مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و دیابت تا ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد. اما توجه داشته باشید این تحقیق همچنین اثبات کرده است که مواد معدنی و ویتامین های دریافتی از طریق مکمل ها اثرات طولانی و دراز مدتی در بدن دارند. و نمی تواند از آن ها برای درمان ناراحتی های سریع استفاده کرد بلکه مصرف مداوم آن ها برای بدن سودمند است.

مولتی ویتامین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد
مولتی ویتامین

این را در نظر داشته باشید که مکمل ها در واقع حامی مواد غذایی هستند که استفاده می کنیم و هرگز نمی توانند برای بدن جای ویتامین هایی که از غذا دریافت می شوند را بگیرند. در واقع مواد غذایی برای بدن یک آشنا محسوب می شود اما مکمل ها غریبه ای هستند که تنها برای کمک به جذب مواد غذایی که می خوریم آمده اند. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه توصیه می کنند سعی کنید ویتامن ها مورد نیاز را  با یک الگوی غذایی سالم و مغذی به دست آورید نه تنها با مکمل ها.

مشکل اینجاست که مردم تصور می کنند غذای مقوی مصرف می کنند و این در حالی است که در برنامه غذایی آن ها مواد قندی، کیک ها، شیرینی ها، نوشابه، فست فود و غذاهایی از این دست، جز مواد مغذی شناخته می شود و همین اشتباه باعث می شوند با مراجعه به متخصص تغذیه لاجرم باید از مکمل ها و مولتی ویتامین ها استفاده کنند.