میوه برای داشتن موهای سالم

رژیم سالم نه تنها بدن شما را تغذیه می کند و به شما برای فعالیت در طول روز کمک می کند؛ بلکه به شما کمک می کند که بهترین ها را داشته باشید. ظاهر شما از جمله وضعیت دندان ها، ناخن ها، موها و پوستتان همه از کیفیت رژیم غذایی شما تاثیر می گیرد. مصرف میوه برای داشتن موهای سالم نیز یکی از این موارد است.

وزارت کشاورزی ایالات متحده خوردن میوه در حالت اعتدال (۱٫۵ فنجان روزانه برای زنان و یا ۲ فنجان برای مردان) را توصیه می کند. بعضی از میوه ها منبع بسیار غنی از مواد مغذی برای داشتن موی سالم هستند. بنابراین اگر میخواهید موهای سالم داشته باشید، به میوه هایی که در این مطلب پیام سلامت معرفی می شود توجه بیشتری داشته باشید.

میوه های غنی از ویتامین C

خوردن میوه های غنی از ویتامین C موجب تقویت موهای شما می شود. پروتئین ها ساختار ساقه مو را تشکیل می دهند. بعضی از پروتئین ها مانند ملانین، رنگ مو را حفظ می کنند، در حالی که دیگر پروتئین ها مانند کلاژن، موهایتان را در برابر شکستگی مقاوم می کنند.

ویتامین C به تولید کلاژن سالم کمک می کند، بنابراین غذاهایی که حاوی این مواد مغذی هستند، باعث حفظ موهای شما می شود. از آنجا که بسیاری از میوه ها حاوی ویتامین C هستند، تقریبا هر میوه ای که انتخاب می کنید به شما در دستیابی به ویتامین C کمک می کند. ۷۵ و ۹۰ میلی گرم مصرف روزانه برای زنان و مردان مقدار توصیه شده ویتامین C است.

به گفته دفتر مکمل های غذایی توت فرنگی، پرتقال و گریپ فروت به عنوان منبع غنی از ویتامین C اعلام شده اند.

میوه های غنی از ویتامین A

موهای زیبا از ریشه شروع می شود و یک پوست سالم فولیکول های مو را به خوبی تغذیه می کند تا موهای شما در بهترین حالت دیده شود.

ویتامین A به حفظ پوست شما، از جمله پوست سر کمک می کند. اگر ویتامین A کافی دریافت نکنید، ممکن است پوست غیرطبیعی و پوسته پوسته شدن را تجربه کنید و در نهایت متوجه ریزش مو شوید.

طبق گزارش اداره مکمل های غذایی، نیازهای ویتامین A شما بر اساس جنس شما متفاوت است. در این زمینه زنان نیاز به ۷۰۰ میکروگرم دارند؛ در حالیکه مردان نیاز به ۹۰۰ میکروگرم دارند.

به عنوان منبع ویتامین A به میوه های نارنجی یا قرمز نگاه کنید. گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی، گریپ فروت و انبه همه باعث جذب ویتامین A می شوند.

میوه های غنی از آهن

استفاده از میوه های غنی از آهن در رژیم غذایی برای سلامت موها بسیار مهم است. آهن موجب افزایش گردش خون و افزایش جریان خون به پوست و مو می شود؛ و این نکته به رشد موهای سالم کمک کند.

به گزارش محققان دانشگاه هاوایی آهن همچنین به حفظ سطح هورمون های سالم کمک می کند؛ و مانع از اختلالات هورمونی که باعث ریزش مو می شود، می گردد.

به گفته موسسه لینوس پالینگ، زنان روزانه ۱۸ میلی گرم آهن نیاز دارند، در حالی که مردان نیاز به ۸ میلی گرم دارند. اضافه کردن کشمش، انجیر، گیلاس، کیوی و خرما به رژیم غذایی برای به دست آوردن آهن بیشتر منجر به داشتن موهای سالم تر خواهد شد.

ملاحظات و نکات

مصرف میوه به تنهایی مواد مغذی مورد نیاز برای موهای سالم را فراهم نمی کند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که میوه ها را در ترکیب با غذاهای دیگر مانند مواد غنی از پروتئین و چربی های سالم مصرف کنید.

اگر پروتئین کافی در رژیم غذایی نداشته باشید، فولیکول های مو نمی توانند به اسیدهای آمینه مورد نیاز برای داشتن موهای قوی دسترسی داشته باشند؛ و ممکن است دچار نازک شدن و از ریزش مو شوید.

چربی کم در رژیم غذایی نیز موهای شما را تحت تاثیر قرار می دهد؛ کمبود اسید چرب امگا ۳ می تواند موهای شما را شکننده یا خشک کند.

از آنجا که میوه ها دارای پروتئین کم و یا بدون پروتئین و چربی سالم هستند؛ شما باید میوه ها را با مواد غذایی حاوی این مواد مغذی ترکیب کنید. برای یک وعده غذایی حاوی مواد مغذی مورد نیاز موهایتان، سالاد میوه را به عنوان چاشنی برای ماهی آزاد کبابی استفاده کنید. این میوه باعث جذب ویتامین و مواد معدنی شما می شود، در حالی که ماهی آزاد پروتئین و چربی مورد نیاز شما را فراهم می کند.