میوه های بدون نشاسته

دفعه بعد که یک هلوی رسیده را می خورید، می توانید از طبیعت برای ارائه چنین میوه شیرین و خوشمزه ای تشکر کنید. کربوهیدرات موجود در میوه ها محصول فتوسنتز هستند، و فتوسنتز به رشد گیاهان کمک می کنند. میوه ها معمولا تا زمانی که کال هستند مقدار زیادی از کربوهیدرات های پیچیده یا نشاسته ای دارند. اما تقریبا تمام این نشاسته در میوه رسیده تغییر می کند و به شکر تبدیل می شود؛ و در واقع سوخت میوه برای رسیده و شیرین شدن است.

در این مطلب پیام سلامت می خواهیم لیستی از میوه های بدون نشاسته را به شما معرفی کنیم.

ملون ها (از دسته صیفی جات)

ملون ها زمانی که برداشت می شوند، فرآیند رسیدن را متوقف می کنند. بدین معنا که یک ملون، بی مزه، شاید خیلی زود برداشت شده باشد. مانند بسیاری از انواع میوه، ملون های شیرین تقریبا حاوی نشاسته نیستند.

به عنوان مثال یک فنجان از طالبی خرد شده دارای حدود ۵۰ کالری انرژی و ۱۳ گرم کربوهیدرات قابل هضم است. طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده، حدود ۹۶ درصد از این کربوهیدرات ها از قندهای ساده ساکاروز، فروکتوز و گلوکز می آیند.

توت ها

توت ها یکی دیگر از میوه هایی هستند که باید به طور کامل قبل از اینکه برداشت شوند، برسند؛ وگرنه طعم آنها به ترشی متمایل می شود.

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، فروکتوز و گلوکز تقریبا ۹۰ درصد از کالری های تولید شده توسط انگور بدون دانه رسیده است. همچنین اگرچه بلوبری حاوی مقادیر ناچیز نشاسته است، اما حدود ۷۰ درصد کربوهیدرات ها و کالری ها را از کربوهیدرات های ساده دریافت می کند. همچنین توت فرنگی، تمشک و تمشک سیاه نیز تقریبا بدون نشاسته هستند.

مرکبات

مقدار نشاسته پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، لیمو یا هر گونه دیگر مرکبات نسبتا پایین است. گرچه میوه های مرکبات به هنگام رسیدن روی درخت شیرین می شوند؛ ام برخی از انواع آنها به طور ذاتی اسیدی تر و ترش تر از طعم شیرین هستند.

تقریبا ۸۰ درصد از کالری که از یک نارنگی به دست می آید، از قندهای ساده، بیشتر به شکل ساکاروز است؛ و این میوه نشاسته ندارد.

میوه های هسته دار

میوه های هسته دار مانند زردآلو، شلیل، هلو، آلو و گیلاس نیز حاوی مقدار کمی نشاسته یا بدون آن هستند. این میوه ها معمولا پس از برداشت، قند بیشتری تولید نمی کنند؛ اما وقتی که در دمای اتاق باقی می مانند، نرمتر و آبدارتر می شوند.

به گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده امریکا، قند تقریبا ۹۰ درصد از کالری های هلو را تامین می کند؛ و بیش از ۸۰ درصد کالری که از گیلاس ها دریافت می کنید از قند است. این در حالی است که این دو میوه فاقد نشاسته هستند.

سیب و گلابی

سیب و گلابی اغلب میوه ضعیفی از نظر میزان نشاسته است. گلابی ها معمولا قبل از رسیدن برداشت می شوند و بیشتر قندهای آنها بعد زا برداشت رشد می کنند.

سیب ها وقتی برداشت می شوند؛ اگر بدون یخچال نگهداری شوند، به سرعت رسیده و شیرین می شوند. به گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده امریکا، یک سیب متوسط دارای حدود ۱۰۰ کالری انرژی است و ۸۰ درصد این انرژی از قندهای فروکتوز، گلوکز و ساکاروز تامین می شود.

ملاحظات

به استثنای موز، اکثریت قریب به اتفاق میوه های معمول مصرفی، به عنوان میوه های بدون نشاسته مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه موز هنوز بیش از ۵۰ درصد کالری خود را از قندهای ساده دریافت می کند؛ اما تقریبا ۲۵ درصد کالری آن از نشاسته تولید می شود.

سبزیجات و غلات یکی از مهمترین منابع نشاسته هستند. برخی از سبزیجات، از جمله نخود فرنگی و هویج، بر خلاف بسیاری از میوه ها، پس از مدتی قند خود را تبدیل به نشاسته می کنند.