ناگفته های تزریق ژل لب

در حالی که راه های آرایشی زیادی برای حجیم کردن لب وجود دارد، اکثر زنان در پی راه های پزشکی این کار مثل تزریق ژل لب هستند. بر همین مبنا در سال ۲۰۱۳ در آمریکا، آمار تزریق برای خطوط ریز، چین و چروک و افزایش حجم لب ها به ۲۱% از کل عمل های زیبایی رسیده است. تزریق ژل برای لب ها تقریبا کم خطر ترین راه برای حجیم کردن لب ها است. با این روش در مدت زمان کوتاه و به طبیعی ترین شکل ممکن می توانید به حجم مورد نظر در لب هایتان دست پیدا کنید.

موارد استفاده دیگر از عمل تزریق ژل لب

اصلی ترین کاربردهای این عمل زیبایی، حجم بخشیدن به لب ها است ولی تزریق ژل به لب ها می تواند برای متعادل سازی لب ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. جولیس فیو، پزشک متخصص و معروف آمریکایی می گوید : ” این عمل می تواند برای افراد مسن که بر اثر مرور زمان، دچار افت در لب های بالا، علی الخصوص در مرکز آن ها شده اند نیز، مورد استفاده قرار گیرد. “

عمل تزریق ژل لب چگونه انجام می شود؟

برای شروع کار ابتدا لب ها را کاملا پاک می کنند. سپس با استفاده از یک دارو بی حسی اطراف لب را بی حس می کنند. حدودا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بعد مواد پر کننده را به لب ها تزریق می کنند. این مواد معمولا از اسید هیالورونیک (تنها ماده مورد تایید FDA برای استفاده در لب) ساخته شده است. این فرایند معمولا ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد. برای شب عمل، در صورت نیاز فوری، می توانید از برق لب یا رژلب استفاده کنید. اگر هر گونه مشکلی مانند ضربه و یا تورم لبها، که باعث تغییر شکل آن ها می شود اتفاق افتاد، می توانید ظرف ۲۴ ساعت با مراجعه به مطلب پزشک آن را با ماساژ درمان کنید.

ناگفته های تزریق ژل لب
تزریق ژل لب

عوارض تزریق ژل لب

عوارض جانبی که ممکن است پس از این عمل رخ دهد شامل تورم و کبودی است و در موارد بسیار نادر، بیمار می تواند به مواد پر کننده حساسیت آلرژیک داشته و واکنش هایی مانند التهاب را داشته باشد.

تزریق لب را کجا انجام دهیم؟

هر دکتر آموزش دیده (و برخی از پرستاران حرفه ای) می توانند عمل تزریق لب را انجام دهند. با این حال، جراحان پلاستیک صورت و متخصصین پوست یک دانش پیچیده تری در مورد آناتومی لب و روند پیری آن دارند، که می تواند تفاوت بین ظاهر کار آنها و افراد غیر متخصص ایجاد کند. مثلا یک متخصص می داند چه میزان از مواد را تزریق کند و حجم لب ها را تا چند درصد افزایش دهد.

نکات مهم

تزریق مواد سیلیکون دائم که مورد تایید FDA برای استفاده بر روی لب ها نیست، می تواند مشکلاتی نظیر ایجاد توده و ناهمواری را در سطح لب به وجود آورد.

اگر تصمیم به تزریق ژل لب و حجیم کردن آن دارید لازم است بدانید فرم های مختلفی از لب وجود دارد و هر کدام متناسب با یک چهره خاص است هر فرمی برای چهره شما نمی تواند مناسب باشد. قبل از انجام عمل حتما در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.