نحوه و روش های کنترل غریزه جنسی

برخی از افراد به دلیل شرایطی که دارند سعی می کند غرایز جنسی خود را کنترل کنند. به عنوان مثال افرادی که در حال مراقبه و سیر مراحل معنوی هستند، باید بتوانند در کنترل غریزه جنسی موفق باشند تا قادر شوند بر روی فعالیت های دنیوی کمتری تمرکز کنند. افرادی نیز به دلیل مطابق کردن خود با همسرشان مجبور هستند که غرایز جنسی خود را کمتر کنند. تا با بالا بودن حس این غریزه در خود، موجب نا امیدی شریک جنسیشان نشوند. شما می توانید با ایجاد برخی از تغییرات ساده در شیوه زندگی، غریزه جنسی خود را کنترل کنید. غریزه جنسی زیاد لزوما دلیلی بر اختلال و بدی نیست. اما اگر وجود بیش از حد این غریزه در شما آزارتان می دهد، می توانید با چند گام ساده که در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت آن ها را مطرح می کنیم، این غریزه را کنترل کنید.

روش های کنترل غریزه جنسی

مرحله ۱

با یک پزشک متخصص درباره روابط جنسیتان صحبت کنید. غریزه جنسی غیر عادی، که به عنوان هایپرسکشوال نیز شناخته می شود، ممکن است نشانه ای از یک بیماری وخیم، مانند اختلال دوقطبی یا سرطان آدرنال باشد . اگر پزشک شما مظنون به اعتیاد جنسی شود، ممکن است شما را به یک روانشناس یا درمانگر برای درمان ارجاع دهد. داروهایی نیز برای کاهش میل جنسی در دسترس شما هستند.

مرحله ۲

دلایل خود را برای تمایل به کاهش میل جنسی در نظر بگیرید. اگر می خواهید میل جنسی خود را به دلایل مذهبی کنترل کنید، با مشاور معنوی مشورت کنید. خجالت نکشید. زیرا احتمالا این افراد قبلا نیز با این موضوع درگیر بوده اند. اگر شما متاهل هستید، به طور صریح با همسرتان درباره تمایلات متقابل یا انتظارات جنسی صحبت کنید.

مرحله ۳

از تحریک جنسی اجتناب کنید. پورنوگرافی را مشاهده نکنید یا مجلات این چنینی را نخوانید. توجه به افکارتان برای این که بیابید که چه چیزی موجب تحریک جنسی تان می شود اهمیت زیادی دارد. بعد از شناسایی این عوامل بهتر است از آن ها دوری کنید.

مرحله ۴

بدن خود را با ورزش هایی مانند یوگا تمرین دهید. هر چقدر بدن کالری بیشتری بسوزاند و فعال تر باشد، کمتر به رابطه جنسی فکر می کند. البته نباید کاری کنید که این میل به طور کامل در شما فروکش کند.

مرحله ۵

از خود ارضایی به طور کلی اجتناب کنید. اگر خود را در معرض تحریک قرار دهید و از تصاویر غیرواقعی برای تحریک و خود ارضایی استفاده کنید، غریزه جنسی شما شعله ور تر می شود. سعی کنید فکرتان را در فعالیت های دیگر مشغول کنید.

مرحله ۶

با دیگران روابط اجتماعی داشته باشد. رفتن به سفر با دوستان یا انجام سرگرمی های جدید با افرادی که قبلا آن ها را نمی شناختید، یک روش خوب برای کنترل غریزه جنسی است. به باشگاه بروید یا فعالیت های داوطلبانه انجام دهید. با وجود این اقدامات شما هنوز هم می توانید روابط رضایت بخش بدون داشتن رابطه جنسی داشته باشید.

گام ۷

از مصرف الکل یا مواد مخدر خودداری کنید، به ویژه اگر احساس می کنید که کم رویی شما را کم کرده و باعث می شود کاری را که بعدا از آن پشیمان می شوید، انجام دهید.

هشدارها

هرگز راه های غیر معمول برای تحریک میل جنسی تان مانند اجبار فیزیکی یا عاطفی را پیش نگیرید. اگر احساس می کنید می توانید به کسی آسیب برسانید، بلافاصله خود را از وضعیت فعلی دور کنید و در اسرع وقت با مشاور صحبت کنید.