طرز تهیه نوشیدنی خانگی برای افراد دیابتی

بدون شک آب از بهترین نوشیدنی ها برای افراد دیابتی است. این ماده نه کالری دارد نه قند و نه کربوهیدارت. اما اگر شما به دنبال نوشیدنی خوشمزه تری هستید با ما همراه شوید.

برخی از نوشیدنی های وسوسه انگیز و یا به ظاهر سالم هستند اما در باطن زیاد هم برای شما که مبتلا به دیابت هستید خوب نیستند. شما می توانید این نوشیدنی ها را با نسخه خانگیشان تعویض کنید. ما در ادامه به شما طرز تهیه نوشیدنی خانگی برای افراد دیابتی را آموزش می دهیم تا کم کم این رفتار شما باعث شود هم سالم باشید و هم از نوشیدنی های خوشمزه بهره ببرید.

طرز تهیه نوشیدنی خانگی برای افراد دیابتی

شیر کاکائو

این نوشیدنی اگر با شیر پرچرب تهیه شود بسیار وسوسه انگیز است. خبر بد اینجاست که شیر کاکائوهای آماده چربی و شکر فراوانی دارند شما می توانید با مخلوط یک لیوان شیر ۱% چربی با ۳ قاشق چای خوری پودر کاکائو و ۲ قاشق غذاخوری شکر این نوشیدنی را تهیه کنید. این دستور برای تهیه شیر کاکائو خانگی موجب صرفه جویی در ۷۰ کالری، ۱۶ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم چربی در مقایسه با ۱ لیوان شیر کاکائو آماده می شود.

چای شیرین

یکی از عادات غذایی ما ایرانی ها خوردن چای شیرین در وعده صبحانه است اما ایم نوشیدنی برای افراد دیابتی اصلا خوب نیست. ۴۵۰ گرم چای شیرین حاوی ۳۶ گرم کربوهیدرات است که مقدار زیادی از آن را قند تشکیل می دهد. بهترین چای برای افراد دیابتی مخلوط چای ساده با خرده های میوه است. بهترین میوه نیز برای این کار تمشک است. برای شیرین کردن آن نیز می توانید از شیرین کننده های مصنوعی استفاده کنید. برای عطر و طعم بهتر بعد از ریختن چای در فنجان خرده های میوه را در آن ریخته و روی فنجان را بپوشانید تا عطر و طعم میوه به خرد چای برود.

طرز تهیه نوشیدنی خانگی برای افراد دیابتی
نوشیدنی خانگی برای افراد دیابتی

لیموناد

هیچ چیز در تابستان به اندازه لیموناد نمی چسبد اما باید بدانید نوع آماده این نوشیدنی در هر ۴۵۰ گرم ۶۰ گرم کربوهیدارت دارد. پس سعی کنید آن را در خانه با مخلوط آب، لیمو تازه فشرده شده، شیرین کننده مصنوعی و یخ درست کنید و هنگام بیرون رفتن از خانه در قمقمه هراه خود ببرید.

شکلات داغ

شکلات داغ معمولی ساخته شده با شیر کم چرب دارای ۶۰ گرم کربوهیدارت است. شما می توانید با مخلوط ۱ فنجان شیر کم چرب با ۲ تکه شکلات تلخ ۷۰٪ که در ماهی تابه ذوب کرده و به آن ۱ قاشق چای خوری وانیل و دارچین اضافه کردید یک شکلات داغ خوشمزه درست کنید که تنها ۲۳ گرم کربوهیدرات دارد.