لبها به خاطر موقعیتی که در صورت دارد در زیبا به نظر رسیدن چهره شما بسیار موثر و همچنین به علت تماس مستقیم آنها با هوا و آفتاب، حفظ سلامتی لبها از ویژگی خاصی برخوردار است. در این مقاله ما آخرین اطلاعات و تحقیقات مفید پزشکی، سلامت برای پیشگیری از آسیب لبهابه اطلاع شما می‌رسانیم.

رژ لبها ممکن است سمی باشند!

متاسفانه هنوز سازمان FDA معیار های خود را جهت تایید یا رد میزان مواد سمی و رنگی مصرف شده در رژلبها را مشخص نکرده است، اما توجه به این نکته ضروری است که سرب موجود در رژ لبها برای کودکان و خانمهای حامله مضر است و در رشد طبیعی اختلال ایجاد می‌کند.

با خشکی لب خداحافظی کنید!

برای برطرف کردن ترکهای لب و خشکی بیش از اندازه آنها از مرطوب کنندهایی استفاده کنید که حاوی گلیسیرین، موم عسل، وازلین وچربیهای طبیعی باشد.

مواد تحریک کننده و خارش آور!

بعضی مواد موجود در رژلبها و مرطوب کننده ها وجود دارد که سبب خارش و التهاب لبها می گردد این مواد در اکثر موارد شامل گلیکولیک و سالسیلیک اسید و اگونولها و لالونین هستند. بهتره کسانیکه دچار سوزش و خارش لب می گردند از محصولاتی که حاوی مواد ذکر شده در بالاست خودداری کنند و به جای آنها از ویتامین E و آلو‌ورا استفاده نمایند.

آیا به مرور زمان ما به رژلبها و مرطوب کننده ها معتاد می شویم؟!

هنوز تحقیق یا مطالعه ای مبنی بر این موضوع، گزارش نشده و شما می توانید از محصولات مطمئن برای مرطوب کردن لبهای خود استفاده نمایید.

آیا نیاز به حفظ لبها در برابر آفتاب هست؟

لبها از اعضای حساس بدن و صورت بوده و همانند پوست صورت بهتره که از محصولاتی که خاصیت ضد آفتابی هم دارد استفاده کنید لازم به ذکر است که حداکثر SPF مورد نیاز (معیار محافظتی) ۱۵ کافی است و قادر است تا ۹۳% اشعه های مضر را پوشش دهد.

جوانتر به نظر رسیدن با استفاده از مرطوب کنندهای لب

با هوشیاری لازم وانتخاب صحیح مرطوب کننده یا رژ لب خود می توانید چروکهای ریز لب را نیز پوشش داده و آثار پیری را تا حد زیادی محو نمایید!

بسیاری از کمپانی‌های سازنده مواد آرایشی این ادعا را دارند که محصولات مرطوب کننده و رنگی( رژلبهای) آنها بسیار مفید و بدون ضرر خاصی است، اما واقعا چه محصولاتی و چه مواد تشکیل دهنده ای برای لبهای ما مفید است؟آیا ممکن است بعضی از این محصولات نه تنها سبب بهبود و حفظ سلامتی لبها، بلکه خشکی و خارش و سوزش را هم به ارمغان آورد؟