هوس هایی که رژیم غذایی را بر باد می دهند

ولع مصرف یک شیرینی یا یک کاسه بستنی به این معنا نیست که بدن شما از این ماده غذایی محروم است. میل شدیدی به خوردن مواد غذایی بدون احساس نیاز به آن، حاصل فعالیت های شیمیایی مغز است. هوس می تواند برای یک غذای شیرین، ترد و پر چرب و یا برای غذاهای شور و ترش ایجاد شود. اما باید بدانید برخی از هوس ها هستند که در رژیم غذایی شما خرابکاری ایجاد کرده و زحمات شما را از بین می برند در این مطلب با هوس هایی که رژیم غذایی را بر باد می دهند آشنا می شوید.

رژیم غذایی بدون …

بستنی

افرادی که هوس بستنی می کنند معمولا شاخص توده بدنی BMI بالایی دارند. طعم خامه و شیرینی همراه با خنکی، غیر قابل مقاومت است. اما خوردن یک کاسه بستنی می تواند برای شما گران تمام شود. یکی کاسه بستنی حدود ۲۳۰ کالری دارد.

چیپس سیب زمینی

این ترکیبی از مزه های شور و ترد است که برای بسیاری جذاب است. اما بسته به طعم، یک بسته چیپس حداقل ۱۵۰ کالری دارد. به جای آن خوردن یک کاسه کرفس یا هویج را به شما پیشنهاد می کنیم.

شکلات

هوس هایی که رژیم غذایی را بر باد می دهند
رژیم غذایی

تقریبا نیمی از زنان به صورت منظم شکلات مصرف می کنند. این هوس طبق نظریه های مختلف، می تواند بر اثر کمبود منیزیم در بدن ایجاد شود. با تمام این ها یک چیز مسلم است و آن این است که، یکی از راه های سریع افزایش وزن خوردن شکلات است. اگر اجباری به خوردن شکلات دارید نوع تلخ آن کالری کمتری دارد.

ذرت بو داده

گاهی اوقات یک محیط می تواند آغاز کننده یک هوس باشد به عنوان مثال خوردن پاپ کورن هنگام تماشای یک فیلم بسیار لذت بخش است. اما این لذت زمانی تبدیل به کابوس می شود که از نوع چرب ماده این ماده غذایی همراه باسس استفاده کنیم در این حالت بین ۴۰۰ الی ۱۲۰۰ کالری به بدن خود وارد خواهید کرد.

دوناتها

اگر شما رژیم غذایی دارید خوردن دونات ممنوع است. تحقیقات نشان داده این ممنوعیت ها می تواند هوس را بیشتر کند.

گوشت قرمز

آیا شما از آن دست افرادی هستید که فکر می کنید وعده غذایی که در آن گوشت نباشد غذا نیست؟ البته لازم نیست خوردن گوشت قرمز را ترک کنید تنها باید انتخاب خود را درست کنید. خوردن یک تکه گوشت استیکی حدود ۷۰۰ کالری دارد در صورتی که تکه تکه کردن آن و استفاده در خورش می تواند این میزان کالری را کاهش دهد. برای کاهش کالری نکته دیگر این است که از گوشت های کم چرب مثل گوشت گوساله به جای گوشت های پرچرب مثل گوشت گوسفندی استفاده کنید.

قهوه

هوس قهوه بیش از آن که هوس باشد یک اعتیاد است. علاوه بر بی خوابی که بعد از مصرف قهوه به سراغتان خواهد آمد باید بگوییم مصرف یک فنجان قهوه با خامه و شکر حدود ۴۰۰  کالری دارد. خوردن قهوه خالی و یا استفاده آن با شیر سویا می توانند خطرات آن را کاهش دهد.

میان وعده های ۳ بعد از ظهر

۳ بعد از ظهر زمان خوبی است که قند خون پایین آمده و شما هوس خوردن یک اسنک و کلوچه شیرین را بکنید. متاسفانه این میان وعده های شیرین و چرب، گرسنگی را ظاهرا کاهش می دهند و عملا چند ساعت بعد مجددا احساس گرسنگی به سراغتان خواهد آمد.

واکنش های عصبی

گاهی هوس بر اثر تغییرات عصبی و فکر کردن به غذا در بدن ایجاد می شود. در این شرایط فقط خوردن شما را تسکین می دهد. سعی کنید برای دوری از فکر کردن به غذا از روش هایی مثل پیاده روی، یوگا و حتی دوش گرفتن استفاده کنید.

توصیه های مهم

اگر احساس می کنید نیاز به خوردن میان وعده دارید می توانید از غذاهایی استفاده کنید که مطمئن هستید کم کالری هستند. اما کم کالری بودن به چه معناست؟ به عقیده بسیاری از متخصصان تغذیه، میان وعده هایی که استفاده می کنید باید کمتر ۲۰۰ کالری داشته باشند در این صورت، میان وعده مناسبی هستند.

شما می دانیم که ورزش می تواند به شما در از دست دادن وزن و سوزاندن کالری کمک کند. اما در حال حاضر شواهدی وجود دارد که پیاده روی سریع می تواند به شما کمک کند شیرینی کمتری بخورید. در یک مطالعه که در مجله Appetite منتشر شده است، شرکت کنندگانی که در روز ۱۵ دقیقه پیاده روی می کنند بیش از کسانی که ۱۵ دقیقه استراحت می کنند هوس شیرینی می کنند. پس در زمان های بیکاری پیاده روی را فراموش نکنید.