هویج یا آب هویج

هویج از سبزیجات مغذی و پر فیبر است؛ که بیشتر به صورت کامل یا آب هوچی خورده می شود. در مقایسه بین آب هویج با هویج خام، مسئله مهم در نظر گرفتن میزان مواد مغذی آنهاست.

یک لیوان آب هویج با وزن ۲۳۶ گرم، بیشتر از وزن سه هویج با اندازه بزرگ است. از آنجا که بعید است شما سه هویج را در یک وعده بتوانید بخورید؛ و با این حدس که توانایی شما خوردن یک هویج بزرگ است؛ باید گفت مزایای تغذیه ای یک لیوان آب هویج از یک هویج بزرگ، بیشتر است.

باری خواندن ادامه این مقایسه و انتخاب هویج یا آب هویج با مجله پیام سلامت همراه باشید.

مواد مغذی هویج

یک فنجان آب هویج دارای ۹۴ کالری با ۲٫۲۴ گرم پروتئین و ۱٫۹ گرم فیبر است. همین مقدرا هویج خام بسیار کمتر انرژی دارد و ۳۰ کالری و ۰٫۶۷ گرم پروتئین دارد؛ با این حال، دارای ۲ گرم فیبر است که این دو برابر محتوای فیبر آب هویج است.

آب هویج دارای ۹٫۲۳ گرم قند طبیعی است؛ در حالی که هویج خام ۳٫۴۱ گرم  قند طبیعی دارد. اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن یا حفظ وزن فعلی خود هستید؛ هویج خام می تواند اشتهای شما را با کالری کمتری برآورده کند.

آنتی اکسیدان های موجود در هویج

هویج منبعی ارزشمند از ویتامین های آنتی اکسیدان است که به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و باعث پیشگیری از پیری زودرس می شود. یک فنجان آب هویج به بیش از یک چهارم نیاز روزانه شما برای ویتامین C و نیمی از نیاز روزانه به ویتامین E پاسخ می دهد. در حالی که هویج خام ۵ درصد از ویتامین C و ۳ درصد از ویتامین E شما را در هر روز برآورده می کند.

آب هویج همچنین ۲۵۵۶ میکروگرم ویتامین A را برای شما تامین می کند؛ که بیش از سه برابر توصیه شده در روز است. همینطور هویج با ۶۰۱ میکروگرم ویتامین A حدود ۸۶ درصد از نیاز روزانه خود را تامین می کند.شما به این ویتامین را نیز تامین می کند.

ویتامین های B و K در هویج

آب هویج در مواد معدنی نیز غنی تر از هویج خام است. یک فنجان آب هویج ۴۱ درصد از نیاز روزانه شما را برای ویتامین K (یک ماده مغذی که به لخته شدن خون شما کمک می کند.) تامین می کند. در حالی که یک هویج به شما یک دهم ویتامین K نیاز روزانه تان را ارائه می دهد.

آب هویج همچنین ۳۹ درصد از نیاز روزانه به ویتامین B-6 و ۲۰ درصد نیاز روزانه به تیامین و ۱۲ درصد نیاز روزانه به ریبوفلاوین را برای شما فراهم می کند. در حالی که یک هویج به میزان کمتر از یک پنجم از هر یک از این ویتامین ها را رد اختیار شما قرار می دهد.

مواد معدنی هویج

آب هویج بیش از دو برابر مقدار مواد معدنی را که هویج خام فراهم می کند؛ در اختیار شما قرار می دهد. هر فنجان آب هویج حاوی حدود یک هفتم میزان پتاسیم و فسفری است که باید روزانه دریافت کنید. این مواد به سلامت سیستم عصبی و استخوان ها کمک می کنند.

همچنین آب هویج یک دهم از مصرف روزانه توصیه شده برای منیزیم (یک ماده معدنی که در انقباض ماهیچه ای نقش دارد.) و ۶ درصد از کلسیم ( برای تقویت استخوان شما هر روز به آن نیاز دارید.) را برای شما فراهم می کند. در حالی که هویج خام کمتر از ۵ درصد نیاز روزانه شما را برای هر یک از این مواد معدنی در خود دارد.