حتما شما هم به تازگی درباره ویاگرای زنانه چیزهایی شنیده اید. اما به راستی ویاگرای زنانه چیست و چطور می تواند به بهبود مشکلات جنسی در زنان کمک کند؟ در این مطالب پیام سلامت با ما همراه باشید تا درباره این موضوع بیشتر بدانید.

سال ۲۰۰۴ میلادی بود که تولید و عرضه ویاگرا به عنوان دارویی برای حل مشکلات جنسی آقایان سر و صدای زیادی به پا کرد و البته واقعا هم داروی موثری برای رفع دسته ای از مشکلات جنسی آقایان بود. ویاگرا در واقع قرصی است که به حل مشکل اختلال نعوظ در مردان کمک می کند. این قرص دارای موادی است که به افزایش جریان خون در ناحیه آلت تناسلی کمک کرده و در نهایت ارکشن و شق پذیری قوی تری را برای مردان فراهم می آورد. اگرچه این دارو نیز دارای طبعاتی است که خود نیازمند مطلبی جداگانه است.

ویاگرای زنانه چیست؟

ویاگرای زنانه در سال ۲۰۱۲ دارویی توسط سازمان غذا و داروی امریکا ( FDA ) مجوز تولید و فروش گرفت که خیلی زود با نام عمومی ویاگرای زنانه مشهور شد. این دارو اگرچه دارای فرمولی کمی متفاوت با ویگرای مردانه است؛ اما عملکردی کاملا مشابه دارد و در واقع با استفاده از ماده ای به نام فلیبانسرین به افزایش جریان خون به سمت ناحیه واژینال بخصوص کلیتوریس کمک می کند؛ و در نتیجه آن مصرف کننده دارای آمادگی بیشتری برای انجام عمل جنسی می شود.

اما متاسفانه این دارو به اندازه داروی مردانه موفق نبوده است. به طوری که تبلیغات انبوه آن در امریکا و اروپا هنوز ممنوع است و در مورد مضرات آن شبه هایی وجود دارد. سردرد شدید، عوارض فشار خون، تنگی نفس، گر گرفتنی و دردهای عضلانی از جمله عوارض این دارو است که اگرچه برای همه مصرف کنندگان پیش نمی آید و از سویی موقت است؛ اما منجر به کاهش استفاده و تشکیک در استفاده از آن شده است.

همچنین فراموش نکنید که مشکلات جنسی زنانه دارای عوامل متعددی از جمله عوامل روحی و عاطفی، عفونت و خشکی واژن و… است و ویاگرای زنانه تنها نقشی کوچک در خون رسانی به آلت زنانه را دارد. به همین دلیل است که این راه حل در موارد کمی موثر واقع می شود.

Viagra-for-women

در ادامه عواملی که ممکن است در اختلال جنسی زنان نقش داشته باشند را مرور می کنیم

مشکلات خانوادگی
مشکلات زناشویی
غم ناشی از بیماری یا از دست دادن عزیزان
استرس های شغلی و مالی
خستگی روانی ناشی از مراقبت از کودکان
داشتن سابقه سوءاستفاده جنسی
خستگی
افسردگی
فشار خون بالا
بیماری های قلبی
سرطان
دیابت نوع ۱ و ۲
اختلال های تیرویید
اختلال های عصبی
بیماری های خودایمنی مانند لوپوس
مصرف داروهای ضد افسردگی

به جد پیشنهاد می کنیم ویاگرای زنانه را تنها و تنها با تاکید پزشک مصرف کنید. و در صورت بروز علام آن، سریع مصرف آن را متوقف کرده و مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید.