آشنایی با ویتامین هایی که بدن را قلیایی می کنند

قلیایی بودن بدن نسبت به اسید بودن محیط آن، برای سلامتی مفیدتر است و ممکن است از سرطان جلوگیری کند. سرطان نمی تواند در یک محیط قلیایی رشد کند. اما توده های سرطانی در بدن اسیدی به شدت رشد می کنند. بدن شما با بالا رفتن سن به طور طبیعی اسیدی می شود و شما بیشتر خطر ابتلا به سرطان را احساس کرده و به این بیماری حساس تر می شوید. با این حال، می توانید با انتخاب های سالم بدن خود را قلیایی کرده و با اجتناب از نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و مصرف تنقلات ناسالم محیط اسیدی بدن را تغییر دهید. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت در مورد ویتامین هایی که بدن را قلیایی می کنند صحبت می کنیم.

ویتامین هایی که بدن را قلیایی می کنند

اسپیرولینا

برای داشتن یک بدن سالم، غذاهای سالم مخصوصی مانند هویج آجری خام و چغندر وجود دارد که می توانید در تغذیه روزانه خود از آن ها استفاده کنید. در کنار این مواد می توانید ویتامین ها و مکمل ها را نیز برای کمک به قلیایی شدن بدن خود استفاده کنید. اسپیرولینا مکمل ویتامینی است که از دریا می آید. این ماده یک جلبک دریای سبز آبی است که غنی از ویتامین های A، C و E می باشد. این ترکیب باعث افزایش محیط قلیایی در بدن می شود. اسپیرولینا همچنین منبع خوبی از پروتئین است و دارای دوزهای بالایی از آمینو اسیدها می باشد.

ویتامین A

ویتامین A یک ویتامین ضروری است. زیرا به روش های مختلفی به بدنکمک می کند. امن ترین شکل ویتامین A بتا کاروتن است. هویج دارای مقدار زیادی بتا کاروتن در خود می باشد. نوشیدن یک لیوان آب هویج خام و آب سیب یک روش فوق العاده برای کمک به قلیایی کردن بدن است. خوردن هویج حتی مفیدتر است. زیرا این ماده منبع خوبی از فیبر می باشد.

ویتامین C

بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند که ویتامین C اسیدی است. اما در واقع وقتی ویتامین C وارد بدن می شود، سیستم ایمنی را تقویت کرده و سلول ها را قوی تر می کند. ویتامین C این کار را با قلیایی کردن بدن انجام می دهد. مواد غذایی غنی از ویتامین C عبارتند از:

  • پرتقال
  • توت فرنگی
  • فلفل سبز

ویتامین D

ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین ها برای بهبود سلامت استخوان و سلامت کلی بدن است. ویتامین D جذب کلسیم را بهبود می بخشد و سطح این ماده معدنی را در بدن بالا می برد. ویتامین D به بدن کمک می کند تا حالت قلیایی خود را حفظ کند. ما ویتامین D را از نور خورشید جذب می کنیم، اما می توانیم با مصرف موارد زیر نیز آن را دریافت کنیم.

  • شیر
  • تخم مرغ
  • روغن کبد ماهی

ویتامین E

یکی دیگر از ویتامین هایی که بدن را قلیایی می کنند ویتامین E است. این ویتامن یک ویتامین عالی ضد پیری است و بدن را در حالت قلیایی نگه می دارد. ویتامین E سبب می شود که از سلول ها محافظت شودد. اکثر افراد در حدود ۴۰۰ واحد بین المللی ویتامین E در روز نیاز دارند. همچنین مواد غذایی زیادی وجود دارد که غنی از ویتامین E هستند. این مواد غذایی عبارتند از:

  • تخمه آفتابگردان
  • تخم مرغ
  • روغن زیتون