مواد معدنی و ویتامین های موجود در فلفل تند

فلفل تند در درجه اول به عنوان یک ادویه در ترشی جات، غذاهای مختلف و سس استفاده می شود. آنها معمولا به صورت پخته شده و یا خشک و پودر مصرف می شوند. کپسایسین اصلی  ترین ترکیب گیاهی، فعال و زیستی در فلفل تند است، که عاملی تندی و گرمی آن است و طعم و خواص درمانی منحصری به فردی را به فلفل تند می دهد. شاید باورتان نشود اما مواد معدنی و ویتامین های موجود در فلفل تند می توانند نقش مهمی در سلامت بدن ایفا کنند.

ویتامین های موجود در فلفل تند

فلفل تند سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. با این حال، از آنجایی که ما از آن ها تنها به مقدار کمی مصرف می کنیم، سهم کمی از ویتامین های مورد نیاز روزانه ما را به خود اختصاص می دهد.

  • ویتامین C: فلفل تند از ویتامین C بسیار بالایی تشکیل شده و یک آنتی اکسیدان قوی و مهم برای بهبود زخم و عملکرد سیستم ایمنی بدن است.
  • ویتامین B6: فلفل از یک خانواده از ویتامین های ب تشکیل شده است، که برخی از آنها از توابع مهم در متابولیسم انرژی هستند.
  • ویتامین K1 ( فیلوکینون ): ویتامین K1 برای لخته شدن خون و سلامت استخوانها و کلیه ضروری است. این ویتامین را نیز می توانید در فلفل بیابید.
  • ویتامین A: فلفل تند قرمز میزان بالا از بتا کاروتن، که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود را در خود جای داده است.
مواد معدنی و ویتامین های موجود در فلفل تند
ویتامین های موجود در فلفل تند

مواد معدنی موجود در فلفل تند

  • پتاسیم: یک ماده معدنی است که در رژیم غذایی ضروری است. مصرف کافی پتاسیم ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.
  • مس: مس یک عنصر ضروری است که اثر آنتی اکسیدانی داشته و برای داشتن استخوان های قوی و سلول های عصبی سالم لازم است.

فلفل تند حاوی مواد دیگری مانند کاروتنوئید، لوتئین، کپسایسین و فرولیک اسید است که هر کدام خواص و فواید بسیاری برای بدن دارند.