پابرهنه راه رفتن روی چمن

عطر چمن های تازه، گرمای مطبوع و نور خورشید و محیط طبیعی و زیبا می تواند هر کسی را تشویق کند تا کفش خود را درآورده و از پابرهنه راه رفتن روی چمن ها لذت ببرد. پیاده روی پابرهنه بر روی چمن، همچنین به عنوان “زمین” شناخته شده است، در برخی از زمان ها خبر است.

مردم در سراسر جهان در صبح زود یا بعدازظهر بعد از ظهر و نه فقط در چمن، پیاده روی می کنند. همچنین شما می توانید روی خاک،شن یا ماسه (مثل ماسه های ساحلی) نیز اقدام به پابرهنه پیاده روی کردن کنید.

زمین پر از انرژی است و در تماس پا با این انرژی ها بدن و ذهن و روح شما تغذیه می شود. علاوه بر این، پابرهنه راه رفتن روی چمن یک تمرین ورزشی ساده است؛ که افراد در تمام گروه های سنی می توانند انجام دهند.

در این مطلب پیام سلامت برخی از مزایای پابرهنه راه رفتن روی چمن به صورت روزانه را با شما در میان می گذاریم.

۱٫ بهبود بینایی

پاهای ما دارای بسیاری از زمینه های رفلکسولوژی است که به ارگان های مختلف بدن، از جمله چشم ها مربوط می شود. هنگامی که ما پابرهنه راه می رویم، فشارهای حداکثر را برای اولین، دوم و سوم فشارهای رفلکسولوژی اصلی چشم فراهم می کنیم. تحریک این نقاط به بهبود بینایی کمک می کند. و همچنین به کل بدن کمک می کند سالم بماند.

علاوه بر این، نگاه کردن به رنگ سبز چمن، چشم ها را آرام می کند.

۲٫ پا را سالم نگه می دارد

پیاده روی با پاهای برهنه ورزشی عالی برای خود پا است. این کار ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها را در پاها و مچ پا تقویت می کند. این ورزش کمک می کند تا از آسیب های ناشی از فشار زانو و مشکلات پشت جلوگیری شود. این ورزش همچنین باعث تقویت نیروی انعطاف پذیری می شود و برای افرادی که پاهای صاف دارند مفید است.

علاوه بر این، پابرهنه راه رفتن روی چمن به شما کمک می کند تعادل خود را افزایش دهید و خطر ابتلا به پوکی استخوان، سویه ها و سفتی در کف پاهای خود را کاهش می دهد.

۳٫ استرس را از بین می برد

پابرهنه راه رفتن بر روی چمن، به خصوص در هنگام صبح، کمک می کند تا حواس خود را بازسازی کرده و آرامش ذهنی کسب کنید. ترکیبی از هوای تازه، نور خورشید گرم، محیط سبز و فضای صبح صبحگاهی، از بسیاری جهات در کاهش استرس کمک می کند.

اکسیژن تازه برای اندام های بدن شما مفید است. نور خورشید ویتامین D را فراهم می کند و فضای طبیعت باعث می شود بدن شما و ذهن شما آرام شود. این به نوبه خود به شما کمک می کند احساس آرامش بیشتری کنید و استرس را کم کنید.

علاوه بر این، پیش از شروع کار روزانه، چرت زدن بر روی چمن به مدت ۳۰ دقیقه به شما کمک می کند تا فعالیت های روزانه خود را سریعتر تر و به راحتی انجام دهید. همچنین در هنگام شب، ۳۰ دقیقه پابرهنه راه رفتن روی چمن به شما کمک خواهد کرد که ذهن خود را خاموش کنید.

۴٫ ویتامین D را فراهم می کند

هنگامی که شما در فضای بیرون و پابرهنه روی چمن قرار می گیرید، اشعه های خورشید هم بدن را با ویتامین D تغذیه می کنند. ویتامین D به حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از استئوآرتریت و سایر بیماری های مرتبط با استخوان و مفصل کمک می کند.

علاوه بر این سطح پایین ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به پرفشاری خون، بیماری قلبی عروقی، دیابت نوع ۱، مولتیپل اسکلروز، بیماری آلزایمر، آرتریت روماتوئید و برخی از سرطان ها مرتبط است.

همچنین ویتامین D برای زنان باردار بسیار مهم است. علاوه بر این، نور خورشید پر از انرژی های شفابخش است که باعث سرزندگی می شوند.

برای بهره بردن از حداکثر مزایا، صبح ها یا اواخر بعد از ظهر، زمانی که شدت تابش خورشید خیلی مستقیم نیست، از پیاده روی لذت ببرید.

۵٫ انرژی های الکتریکی را خنثی می کند

از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید، رادیکال های آزاد، چربی های ترانس، سیگار، حشره کش ها، آفت کش ها و غیره به طور مرتب الکترون خود را از بین می برند و زمین منبع خوبی از الکترون های رادیکال آزاد است.

طبق بررسی انجام شده در نشریه “محیط زیست و بهداشت عمومی” در سال ۲۰۱۲، هنگامی که شما روی پابرهنه روی زمین راه می روید، الکترون های سطحی زمین به بدن شما منتقل می شوند و باعث تغییرات فیزیولوژیکی مفیدی می شود.

این الکترون ها اثرات آنتی اکسیدانی دارند که به مبارزه با استرس اکسیداتیو که با انواع التهاب و بیماری ها مرتبط است، کمک می کند.

علاوه بر این، پیاده روی به بهبود خواب، بهبود سلامت قلب و عروق، تقویت قدرت مغز و تقویت سیستم ایمنی و عصبی کمک می کند.

بودن در طبیعت یک راه عالی برای شروع صبح و همچنین پایان دادن به شب است. پس اگر در اطراف محل زندگی خود از چنین نعمتی برخوردار هستید کفش های خود را درآورید و از طبیعت لذت ببرید.