ارتباط بین چاقی و غذاهای غیر خانگی

طبق آمارهای رسمی نرخ چاقی از سال ۱۹۸۰ تا کنون سه برابر شده است. متاسفانه این نرخ در کودکان سریعتر افزایش یافته است. هنوز در بین محققان اختلاف نظر وجود دارد که چرا این نرخ با این سرعت رو به افزایش است. آیا ژن های ما تغییر کرده یا عوامل دیگری در این شتاب دخیل هستند؟ این مقاله حاوی نموداری است که رابطه بین چاقی و غذاهای غیر خانگی مانند فست فود ها را نشان می دهد. اکثر مطالعات انجام شده بر روی چاقی نشان داده اند که می توان از تغییر الگوی مصرف غذا به عنوان یکی از اولین دلایل چاقی و اضافه وزن در جهان یاد کرد. شما را به تماشای این نمودار جالب دعوت می کنیم. بعد از دیدن این نمودار می فهمید که چرا نباید فست فود بخورید.

دکتر استفان گوینت می گوید: فست فودها منجر به افزایش وزن و مقاومت به انسولین شده و این دو عامل، عواملی هستند که  در مجموع می توانند سلامت جامعه را به خطر بیاندازند. مردم در حال حاضر در حال خوردن کالری بیشتر از قبل هستند اما تقریبا تمام این افزایش کالری از افزایش مصرف غذاهای فراوری شده به دست می آید نه از غذاهای مغذی.

نمودار نشان دهنده رابطه چاقی و غذاهای غیر خانگی

در نمودار زیر، شما می بینید که چگونه عادات غذایی مردم در طی ۱۲۰ تا ۱۳۰ سال اخیر تغییر کرده است. در ابتدای قرن بیستم کمتر از ۱۰ درصد از هزینه های کل مصرفی بابت غذا در آمریکا به غذاهای غیر خانگی اختصاص داشته است. اما امروزه بیش از ۵۰ درصد از غذاهای مصرفی مردم از غذاهای غیر خانگی و علی الخصوص فست فودها است. در واقع در سال ۲۰۰۹، در حدود نیمی از آنچه که مردم می خوردند، فست فود، و یا دیگر غذاهای غیر خانگی بوده است. این آمار به غیر از غذاهای فرآوری شده ای است که در پخت غذاهای خانگی از آن ها استفاده می شود. در این آمار مشخص شده است که از سال ۱۹۶۰ مصرف فست و فودها به شدت افزایش یافته است. به محیط قرمز در زیر نمودار دقت کنید.

ارتباط بین چاقی و غذاهای غیر خانگی
چاقی و غذاهای غیر خانگی