چای سیاه منبع غنی آنتی اکسیدان

چای سیاه را محققان منبعی غنی از آنتی اکسیدان می دانند. اگر تا به امروز با خواص و ویژگی های مثبت چای سیاه آشنا نبوده اید این مطلب پیام سلامت را از دست ندهید.

اول از همه بهتر است بدانید چای سیاه همین چای معمولی خودمان است که هر روز دم می کنید و می خورید. پس دنبال محصول خاصی نباشید. اما این چای ترکیبات معجزه آسایی دارد. از جمله آنتی اکسیدان. یک فنجان چای سیاه به اندازه دو وقعده سبزی خوردن آنتی اکیدان به بدن شما می رساند. چای سیاه به یان سویله می تواند مانع از بروز بیماری های قلبی شدن و از تصلب شرایئن تا حدود زیادی جلوگیری کند.

همچنین چای سیاه می توانید از ایجاد لخته های خون در سرخرگ های بدن شما جلوگیری کند. آنتی اکسیدان ماده ای است که منجر به شادابی و نشاط عمومی بدن می شود و بدن را در مقابل بیماری ها مقاوم می کند.

چای سیاه منبع غنی آنتی اکسیدان
چای سیاه منبع غنی آنتی اکسیدان

چای سیاه به طور دقیق تر حاوی آنتی اکسیدانی با نام فلاونئید است. این نوعز آنتی اکسیدان موجود در یک فنجان چای سیاه به اندزاه مقدار موجود همین ماده رد یک سیب درختی است.

آنتی اکسیدان های فلاونئید مستقیما بر بیماری های قلبی و عروقی اثر بازدارنده می گذارند و از این رو چای را می توان همسان با چای سبز از نظر فواید غذایی دانست.

البته فراموش نکنید که مصرف هرچیزی از جمله چای می تواند منجر به بروز مشکلات دیگیری شود. در این زمینه بالا رفتن میزان مصرف مواد قندی و نیز صدمات ناشی از نوشیدن مداوم مایع داغ، می تواند قابل تامل باشد.

پس پیشنهاد می کنیم چای را نیز مانند باقی مواد غذایی به تعادل و روزانه مصرف کنید و از زیاده روی و یا حذف آن از سبد غذایی خود پرهیز کنید.

و نکته آخر اینکه چای به دلیل داشتن مقداری کافئین در خود می تواند بر رفع خستگی و بازیابی توان ذهنی در مواقع خستگی بسیار کمک کننده باشد.